advanduren

zondag 31 mei 2020

Weer 'n rondje polder gemaakt en daar kwam ik echte vogellaars tegen die te vertrouwen zijn. Deze foto's zijn op 7 mei gemaakt.

Gisteren kreeg ik 'n bericht van Karel en van 'n Boswachter waar ik goede contacten mee hebt, dat er Vale Gieren waren, was al om half 6 weg en het was niet ver op de fiets maar ik waag mijn leven niet met de Corona virus toen ik zag dat er 250 man waren. Ook word er vlinders gestroopt en mee naar huis genomen en dan elke dag worden foto's gemaakt en op waarneming.nl gezet, ook heeft  'n Boswachter het gezien, alles wat je meeneemt uit de natuur en mee naar huis neemt of het 'n Boomkikker, Zandhagedis of eitjes en rupsen van vlinders alles is stroperij, je moet wel heel ziekelijk zijn om dat te doen en 'n aantal zijn het met mij eens. Het gaat al zo slecht met de vlinders. Ik geniet in ieder geval om in de vrije natuur te fotograferen. Het verschil van de Boerenzwaluw heeft de ene 'n witte borst en de andere wat oranje.

                                                                      Veel Kijkplezier.
                                                        Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Haas.
Als ik mij verstop achter deze stengel ziet ze mij niet.

Haas

Ooievaar,
Ziet er niet meer zo wit uit omdat ze voedsel zoeken langs de slootkant.

Ooievaar

Blauwe Reiger in close-up.

Boerenzwaluw
Boerenzwaluw
Boerenzwaluw

Gele Kwikstaart, (man)
(zomergast van eind maart begin oktober) overwintert in Afrika.

Gele Kwikstaart (man)

Slobeend (man)

Slobeend (man)

Krakeend  (man) in vlucht.

Zwarte Ruiter

Kievit

Kievit in baltsvlucht.

Kievit, helaas hebben de pullen het niet gered , misschien gepakt door Kokmeeuwen die daar veel aanwezig waren..

Kievit (pul)

Kievit (pul)

Kievit (pul)

Visdief, op zoek naar 'n visje voor haar partner die zit te broeden.

Visdief, op zoek naar 'n visje.

                                                   En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Alweer een mooie serie gemaakt, een Zwarte Ruiter in vlucht, super!
    Ook de Gele Kwik prachtig vastgelegd.
    Zo jammer weer van de Kievit pullen, de weide vogels lijken het steeds moeilijker te krijgen.
    En het roven van vlinders en rupsen uit de natuur is toch hetzelfde als dat je een ei van een vogel uit het nest haalt en dan thuis uitbroedt, waarom zou je zoiets doen?
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Schattig die haasjes. Prachtige foto's van de Ooievaar en de close-up van de reiger!
    Maar ook de serie van de visdief, erg mooi.Ook de krakeend in vlucht is heel geslaagd. De slobeend wordt nogal eens onder gewaardeerd, maar het is een prachtige eend, je foto's laten dat ook zien. Wat een mooie boertjes laat je hier zien, top gedaan, heel leuk! Een gele kwik heb ik dit jaar nog niet zo mooi op de foto gekregen, jij duidelijk wel, een plaatje!
    De hele serie van e kieviten is prachtig, wat leuk die pullen zo mooi in beeld! De zwarte ruiter in vlucht is wel helemaal het einde. Ik heb er nog niet eens een gezien dit jaar!! Genieten weer van je blog!
    Groetjes,
    Maria
    ( over die hufters zullen we het maar niet hebben. Ze moeten met hun poten van de natuur afblijven....bepaald geen natuurliefhebbers....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Horden mensen die op de gieren afkwamen, massa's demonstranten op de Dam, allemaal zonder voldoende afstand te bewaren. Het is vragen om moeilijkheden. Vlinders, boomkikkers e.d. meenemen uit de natuur is schandalig. Helaas doen "natuurliefhebbers" de gekste dingen om mooie plaatjes te maken.
    Jij hebt weer een mooi rondje gemaakt. Het zijn toch de momenten waar je je lekker bij voelt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Loes wat een superserie zeg, gewoonweg schitterend. Dit is pas echt genieten, wat een weelde, echt megaknap gedaan! Mijn compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie gevarieerde serie, leuk die haas..die zat lekker dichtbij.
    Ook de boerenzwaluw die met een vleugel de weg wijst vind ik erg leuk.
    Verder gewoon weer een mooie serie
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie natuurfotografie die ik mocht ontmoeten.
    En de torenvalk sprong er echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen