advanduren

vrijdag 19 juni 2020

Alle dagen erop uit met het mooie weer

Op mijn ronde hoorde ik 'n Graspieper heb er 'n aantal foto's en 'n filmpje gemaakt, verder ben ik Bergeenden met 13 pullen helaas kreeg ik ze er niet allemaal op. verder nog 'n Veldleeuwerik, Grutto, Tureluur, Kievit met zijn mooie verenpak enz. En dan nog 'n overvliegende Koekoek die 'n stuk verder in 'n boom landen en het was weer 'n geslaagde dag op de fiets.

                                                                   Veel kijkplezier.
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

                                                        Filmpje van de Graspieper

                                                                         

Graspieper

Graspieper

Graspieper

Graspieper
Bergeendjes die hun ouders volgden.

Bergeend (man)

Veldleeuwerik

Grutto

Tureluur, overvliegend.

Kievit

Tureluur

Tureluur

Visdief met 'n visje

Torenvalk

Aalscholver
Koekoek

Koekoek
Koekoek

Roodborsttapuit (vrouw)

Groene kikker

Huiszwaluw

Huiszwaluw

                                                  En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Zeker een geslaagde dag als zo al die soorten zie.
    Leuk de Graspieper, zo ook het filmpje.
    De kleine Bergeendjes, dat is toch wel geweldig om dat te zien.
    Al die Steltlopers en de Veldleeuwerik heb je er knap op staan, gelukkig kunnen we die nog in de buurt zien.
    Altijd gaaf om de Koekoek te zien, de Huiszwaluw heb je ook mooi vastgelegd.
    Mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes, wat geweldig weer zeg, zo een prachtige en gevarieerde reeks zet je hier neer. Was inderdaad een heel geslaagde dag zo te zien. Die koekoek hoor ik hier wel maar zien is nog iets anders. In elk geval een bijzonder gave en geslaagde serie. Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Bergeenden letten altijd heel goed op. Het verbaast mij niets dat de ouders hun pullen wegleiden zo gauw ze mensen zien. Met veel geduld lukt het overigens wel om ze te fotograferen.
    Koekoeken heb ik veel gehoord, maar geen enkele keer goed gezien. Vreemd, andere jaren was het geen probleem. Ze fotograferen blijft wel steeds lastig. Het lukt je keer op keer om weer veel te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Nou, dat was zeker een geslaagd dagje!
    Erg leuk als z'n graspieper een beetje meewerkt. Leuk filmpje en serie foto's.
    De bergeend staat er ook heel mooi op met dat boegwater tegen hem aan. en die pulletjes, schattig, toch! De grutto, de tureluur, heerlijke platen, maar die koekoek is wel helemaal super. Je had echt mazzel! De torenvalk, visdief en de huiszwaluwen in vlucht zijn ook heel mooi gefotografeerd.
    Het was weer leuk om dit allemaal te bekijken!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou dat ook wel willen om er alle dagen met mooie weer op uit te gaan maar helaas...... ik moet nog even paar jaar werken. Als ik dan al vrij ben (zoals nu vrij weekend) dan regent het natuurlijk het het hele weekend hahahaha......). Gelukkig kan ik dan weer hier van veel mooie vogels genieten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen