advanduren

zondag 15 november 2020

De Keep

 Op mijn rustige fietsronde kwam ik 'n keep tegen die ik nog niet zo van dichtbij heb gefotografeerd, dus ben ik langs de autoweg gaan liggen ondanks ze voorbij reden wel heb ik mijn fiets voor mij neer gezet zodat ze die niet omver reden, maar heb wel van deze Keep genoten. En ook nog andere soorten vogels gezien, die ik alle op dezelfde dag hebt gemaakt.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter beeld.

                   Ondanks dat de auto's voorbij scheurde kon ik 'n kort filmpje maken van deze Keep.


Keep


Keep


Keep,
Op zoek naar zaadjes.


Keep


Keep


Keep,
Heeft 'n takje te pakken.


Keep 
Met 'n takje in zijn snavel.


Keep


                                                                           Herfstplaatje


                                                                    Paddenstoel (onbekend)


Roodborst


Roodborst


Heggenmus


Slobeend (vrouw)


Slobeend (man)


Watersnip.
Goed verborgen tussen het riet en vloog niet weg.


Wintertaling (man)


Wintertaling (man)


                                                                    Wintertaling (man)


En bedankt voor de reactie op deze blog.


5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Super de Keep, die had je inderdaad dichtbij. Soms moet je halsbrekende toeren uithalen maar het resultaat is er. Ook je foto van de Roodborst met de groene achtergrond vind ik fraai.
    En wat een mooi eendje is de Wintertaling, hij laat zijn pracht in je foto's zien.
    Mooie blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    de Keep is ook echt een prachtige vogel en zowel het filmpje als de foto's hiervan zijn echt heel erg mooi!!! Je herfstplaatje is een mooie en de paddenstoel past ook perfect in deze tijd :-)
    Roodborstje, heggenmus, slobeend en ook een watersnip en wintertaling zijn heel mooi vereeuwigd. Ik heb weer genoten bij je :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Een keep zie je ook niet vaak zo van dichtbij. Je kreeg wel een privé-show van deze mooie keep! Ik heb er van meegenoten! Maar de andere foto's zijn ook heel geslaagd. Mooi die slobeenden en de watersnip, maar de wintertaling mag er ook zijn! Ik heb die alleen als stipje gezien dit seizoen, ik hoop toch ook dat ik die wat dichterbij zal zien én een foto maken uiteraard....
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Loes,...mooi de keep en de wintertaling staat er erg mooi op met al die kleuren !
    Groeten,....Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Je hebt er wel wat voor over gehad om de keep te fotograferen, maar het resultaat is zeer de moeite waard. Dat zal je niet zo makkelijk evenaren. Naast nog een aantal mooie waarnemingen vind ik de platen van de wintertaling het mooist. Dit schuwe eendje is niet zo makkelijk te fotograferen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen