advanduren

zondag 7 februari 2021

Op weg naar de Vockestaert en naar de Broekpolder met 'n Roerdomp en terug naar huis.

 De Roodborst heb ik vanaf mijn balkon gemaakt, in de Vockestaert kwam ik 'n groep van 125 stuks Brandganzen tegen, verder gefietst daar zat 'n Roodborsttapuit mijn fiets neer gezet en ben ernaar toegelopen maar vloog 2 x naar de volgende boom toen hij bleef zitten  kon ik hem nog van dichtbij benaderen, ook zag ik nog 'n Witte Kwikstaart. Verder ben ik richting Broekpolder gegaan en zie ik daar 'n Roerdomp zitten en dat was 'n aantal jaren terug dat ik er daar 1 gezien heb dus kon mijn dag niet meer stuk en verder op de fiets zag ik nog 'n IJsvogel en ook 'n Torenvalk en dat allemaal op 1 dag met 'n grote smile 😀.   Dus waarom zal ik zo ver reizen terwijl er in de buurt genoeg te zien is.

  Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n beter beeld


Roodborst.

Roodborst.

Uitzicht van het landschap.

Brandganzen.

Brandganzen

                                                            Brandganzen in vlucht.

Brandganzen.
'N groepje dat niet op vloog.

Witte Kwikstaart

Roodborsttapuit (man)

Roodborsttapuit (man)
Wat zien ik.

Roodborsttapuit (man)

Roodborsttapuit (man)

Roodborsttapuit (man)

Roerdomp

Roerdomp

Roerdomp

                                                                        IJsvogel  

IJsvogel

IJsvogel

IJsvogel

Torenvalk

Torenvalk

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Dat is geen slechte score aan soorten die je hebt gezien tijdens je fietstocht. De Roodborsttapuit ging er super voor zitten, wat is die mooi. En dan zie je zomaar een Roerdomp vanuit de hut,die heb ik nog nooit in de Broekpolder gezien. En als je dan ook nog eens een IJsvogel kan vastleggen begrijp ik dat je met een grote smile thuis komt. Super!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Loes, many great photos here. Love them all but the robin and the kingfisher is special !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Prachtig allemaal, maar natuurlijk vooral de ijsvogel, de torenvalk de vlucht brandganzen en de roerdomp! Je close ups van de roodborsttapuit zijn helemaal top!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Jij hebt over mooie soorten inderdaad niet te klagen. Een ijsvogel en een roerdomp op één dag is uitzonderlijk. De roodborsttapuit staat er ook al fraai op. En heb dan je ook nog andere soorten heel goed kunnen zien. Een bijzondere dag.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Ank!!
    Dit is weer een blog vol schitterende foto's en een serie om je vingers weer bij af te linken!!! Wat zag je weer veel en ohhhh....die Roerdomp! Zo geweldig. Deze wil ik ook nog eens op de foto zien te krijgen maar ja.....
    je torenvalk, ijsvogel, roodborsttapuit en ganzen zijn anders ook niet te versmaden zeg.
    Mijn complimenten en ik heb echt zo heerlijk zitten genieten van dit moois!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gaaf, de roerdomp, goed gezien zo tussen het riet. En ook nog een ijsvogel en torenvalk. Heel mooi weer.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen