advanduren

zaterdag 10 juli 2021

Kreeg van 'n goede kennis 'n nieuwe plek van de Steenuil moet er wel 'n stuk verder voor fietsen.

 Daar komen niet veel fotografen zelfs geen een. Terwijl ik stond te kijken vloog hij naar beneden, toen zag ik ook vlakbij 'n Ooievaar in 'n boom zitten zo ook 'n Rietzanger. dus verder gefietst daar hoorde ik ineens 'n Koekoek overvliegen, ook nog 'n Kieviet (pul) en 'n jagende Bruine Kiekendief. Verder nog 'n wilde zwaan ze waren eerst met 2 waar die andere is gebleven weten we niet (jagers?) deze ziet er ook niet best uit maar wel triest. In de Broekpolder was ook 'n Kleine Zilverreiger wel wat verder weg, Boerenzwaluwen stukken minder dan vorig jaar. Maar ik heb genoten.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Steenuil

Ooievaar

Rietzanger

Koekoek

Koekoek

Kievit (pul)

Bruine Kiekendief (jagend)

Wilde Zwaan

Wilde Zwaan

Kleine Zilverreiger

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Steenuil.

Steenuil

Bedankt voor 'n reactie op deze blog.



8 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Gaaf hoor het Steenuiltje, die zit er lekker bij zo in het zonnetje.
    Leuk ook de foto van de Ooievaar in de Kastanjeboom, bijzondere plek.
    De Wilde Zwaan ziet er idd niet gezond uit, ook het spoorloos zijn van de tweede is niet in de haak.
    ook het Boertje heb je er weer lekker op staan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Je steenuil is natuurlijk de topper van dit blogje!!!
    Maar de boerenzwaluwen staan er ook heel mooi op! Die wilde zwaan is wel een mager scharminkel ;-(
    De vliegbeelden van de koekoek en de bruine kiekendief zijn ook jaloersmakend. Ik heb weer genoten van je blogje!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Dat is nog eens een mooie opbrengst van zo'n tochtje op de fiets. Het blijft bijzonder vind ik om een steenuil te zien en te fotograferen en als je dan zo'n plekje helemaal voor jezelf hebt is dat echt genieten. Mooie foto's van het uiltje op het paaltje. Top dat je een koekoek in de vlucht kon fotograferen. Ik weet niet wanneer je deze foto's gemaakt hebt, maar een wilde zwaan in de zomer is wel heel bijzonder, die hoort nu op de noordelijke toendra's te zitten. Misschien is hij ziek en verklaart dat waarom hij nu nog hier is en er zo slecht uitziet. Je boerenzwaluwen zijn echt top.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Die steenuil, schitterend zeg, op foto 1 zit die echt verwonderd naar jou te kijken, dat maakt de wat langere fietstocht ruimschoots goed. Ook de boerenzwaluwen staan er prachtig op, een superblog Loes, heel knap!

    Grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf zeg, een steenuiltje redelijk dichtbij huis. Je ziet ze in het westen niet zo vaak dus echt leuk. En verder een prachtige serie, erg mooie foto's van de zwaluwen. Maar een wilde zwaan in de zomer.....is deze achtergebleven.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Loes,
    Dat je een steenuiltje zo goed hebt kunnen zien en zo hebt kunnen fotograferen is iets waarom velen je zullen benijden. De boerenzwaluw heb je ook al heel fraai gefotografeerd. Daarnaast heb je behoorlijk wat soorten gezien tijdens je fietstocht. Het is daar duidelijk een aantrekkelijke omgeving voor vogelliefhebbers.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,
    Wat zijn dit mooie foto's. Super tof hoe je die steenuil hebt weten te fotograferen. En ook die boerenzwaluw vind ik heel erg mooi. Echt heel knap gedaan. Maar ook die rietzanger en die zwemmende wilde zwaan staan er goed op. Kortom een puike blogpost!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen want die steenuiltjes zijn voor mij natuurlijk de kers op de taart 😍😍😍 wat is dat toch mooi om die te zien. (hier blijven ze maar in de dakgoot huizen en dan zien de foto's er niet uit). Mijn complimenten dat je ze zo mooi in het groen hebt.
    Dan een vliegende koekoek. Volgens mij heb je nog al eens kunnen fotograferen maar ik hoor ze alleen maar. jij ziet ze tenminste *lol*.
    Ooievaar in de boom is ook leuk maar de kleine zilverreiger is ook weer een mooie waarneming. Zijn er nu nog wilde zwanen???? Zou kunnen hoor maar die komen hier alleen in de winter. Zwaluwtje is ook zo leuk :-) Kortom, ik ben weer aardig gekleurd zal ik maar zeggen hahahahaha....
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen