advanduren

zondag 27 februari 2022

Af en toe heb je 'n mooie dag dan ga ik met mijn vogelmaatje op de fiets erop uit. En daarbij kom je weleens iets leuk tegen zoals de Ransuil, Sijs, Putters, Roodborst en Roodborsttapuin van de Weidevogels nog weinig gezien Dan alleen de Kievit en Scholeksters, 1 Wulp en 'n aantal Roeken.

Veel kijkplezier. 

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Er was 'n Zanggors gemeld tussen België en Nederland, omdat ik met mijn vogelvrienden al heb vanuit Canada spaar je dat weer benzinegeld uit.


Filmpje van 'n Ransuil. Was alleen niet veel beweging.



Ransuil.
Kreeg 'n tip dat er Ransuilen waren dus zijn we erop afgegaan.

Ransuil

Ransuil

Sijs

Kolgans

Opkomende zon

Koperwiek

Steenuil

Slapende Scholekster

Kievit

Roeken

Roodborst

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Wulp

Putter

Putter

Putter

Sijs 

Sijs

Sijs

Putter
 

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Dit zijn echt de leuke vogelsoorten die je al fietsend kunt tegenkomen. Als je geluk hebt. En dat had je. En ook nog eens zeer geslaagde foto's. Geweldig. De uilen zijn helemáál speciaal.
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    DE zanggors heeft veel belangstellenden getrokken heb ik begrepen. Het was dan ook een unieke kans. Uilen vind ik altijd de moeite waard, dus ik begrijp dat je er op af bent gegaan. Je hebt mooie platen kunnen maken. Sijsjes, putters en wulpen zien we natuurlijk graag. Nu het weer zonniger en minder winderig is zullen we wel meer mooie waarnemingen kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Die Ransuil staat er even lekker op zeg!, geweldig om zo'n soort te zien.
    Ook je Putters en Sijsjes heb je er prima op staan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Een zanggors is wel heel bijzonder, ik zag op waarneming dat hij hier niet eens zo ver uit de buurt zat, maar ik ben er niet naartoe geweest omdat ik het risico te groot vind dat je hem niet kunt vinden. Maar als ik hier jouw foto zie heb ik daar toch spijt van. In een blog twee uilensoorten, super zeg. En de sijsjes en de wulp staan er ook heel lekker op.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen