advanduren

zondag 10 juli 2022

Veel Gele Kwikstaarten gezien, maar dat ze libellen uit de lucht pakte wist ik niet.

 Maar ik er wel 'n paar uur van genoten en was lekker in mijn uppie, hou er niet zo van als er wat gemeld wordt er gelijk hele hordes erop af te gaan


Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Fuut met 'n visje.
De eerste was het snelste erbij.

Fuut met jongen.
Als je snel bent krijg je als eerste 'n visje.

Fuut met jongen

Nijlgansjes (juv)

Slechtvalk.
Toen deze voorbij kwam was het gelijk muisstil.

Slechtvalk.
Rechts boven zie je 2 parende libellen.

Tureluur

Tureluur in vlucht.

Putter

Rietzanger

Rietzanger.
Ook die zit op de zuring.

Holenduif

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart
Zitten veel op de zuring.

Gele Kwiksstaart

Gele Kwikstaart.
 In vlucht pakte hij 'n libel.

Gele Kwikstaar met 'n libel.

Gele Kwikstaart met libel.

Gele Kwikstaart

Gele Kwikstaart.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Prachtige foto's!! Schitterend hoe je al deze mooie verschillende vogels hebt gefotografeerd.
    Die tureluur tussen dat groen vind ik erg mooi en ook die gele kwikstaart is super.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blog Loes, vooral de gele kwik natuurlijk, wat had je die lekker en veel foto's kunnen maken!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    De smaakmakers zijn deze keer voor mij de futen en de gele kwikstaart. Jonge futen zijn altijd leuk om een tijdje te bekijken, vooral als ze ook nog gevoerd worden. Gele kwikstaarten zie ik in de zomermaanden eigenlijk nooit, laat staan dat ik jagende kwikken zie. Knap dat ze libellen kunnen vangen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen