advanduren

zondag 21 augustus 2022

Op plekken geweest waar je haast niemand tegenkomt

Er was nog weinig zon dat ik de Roerdomp niet gelijk zag staan en gelukkig was ik alleen. Ik ben gelukkig geen soorten jager die overal naar toe gaat, ik zie wel wat ik tegen komt op mijn fiets en vermijd de drukte en geniet van de rust. Niet ver vandaan is er vogelgriep gemeld zoals 'n Lepelaar,Kuifeend, Zwarte Kraai en 'n Juveniele Bruine Kiekendief zo zullen er nog meer vallen en dat is zeer triest. 

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.

Filmpje van de Roerdomp


Roerdomp


Roerdomp

Vroege ochtendmist.

Paardenbijter

Mekkerende Torenvalk.

Watersnippen

Lepelaars

Spreeuwen.
Die zich te goed doen aan vlierbessen.

Brandgans

Kievit

Fuut.
Heb ik nog nooit staande zijn veren zien poetsen, het water stond ook erg laag.

Kleine Karekiet.
Op 'n andere plek maar nu met insecten, wat mij opviel dat er minder insecten waren.

Kleine  Karekiet

Kleine Karekiet

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Putter

Boerenzwaluw.
Hallo ik zit hier en heb honger.

Grote Zilverreiger.
Als ze opvliegen maken ze gelijk herrie.

Grote Zilverreiger

Aalscholver

Aalscholver
 
                                                    En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Super leuk filmpje én foto's van de roerdomp. Echt vet dat je die tegenkwam en dit zo goed kon benutten! Al je foto's en ontmoetingen zijn weer briljant. Van lepelaars tot aalscholver, zeer geslaagd. Ook een mooie serie van de grote zilverreiger. maar vooral de boerenzwaluw en de kleine karekiet!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Je laat weer en mooie reeks zien. Dit is voor elke natuurliefhebber genieten natuurlijk. Zo mooi. Knap dat je die roerdomp hebt weten te spotten met die schutkleuren. Ik vind vooral die kleine karekiet en die gillende boerenzwaluw super mooi gefotografeerd. Erg goed gedaan hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Leuk dat je die roerdomp zo mooi kon fotograferen. Jouw fietstochtjes leveren veel en gevarieerde mooie plaatjes op. Dat mekkeren van de torenvalk zou je ook nog aan de watersnippen kunnen koppelen, ze worden immers ook wel hemelgeit genoemd. Mooie platen van de kleine karekiet, vooral de laatste. Prachtig ook die vliegende grote zilverreiger en een schitterende actieplaat van de boerenzwaluw.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Wat een geluk om een roerdomp te zien. Dat overkomt mij 's zomers al heel lang niet meer. Deze keer springen vooral de platen van de grote zilverreiger, kleine karekiet en boerenzwaluw eruit. Er alleen op uit trekken heeft weer geloond.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen