Hier soorten in mijn eigen buurt gemaakt in de natuur gemaakt, kreeg van 'n kennis dat er 'n Grijze junco in Schiedam zit, ik zei hem, ik heb hem al toen in Canada met 3 vogelvrienden gefotografeerd, als hij nu in Nederland zit ga heel Nederland er gelijk op af, ik denk dat er zeker 3 a 4 honderd mensen zijn geweest , voor mij 7 min. fietsen. na 'n paar dagen niet meer gezien, misschien gepakt door 'n kat of doorgevlogen. En verder ga ik er op de fiets erop uit en maak zoals gewoonlijk mijn ronde. Heb wel 'n nieuwe lens de Nikon AF-S 300 mm. F 4 en lichter met 'n Nikon 1.4 en 1.7 converter, fotografeer nog altijd met 'n spiegelreflex camera. Deze foto's zijn nog met de oude lens gemaakt.
Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter en iets groter beeld.
















.jpg)
.jpg)



Hoi Loes, wat een mooie gevarieerde blog! Wat een soorten. De Grijze Junco is in Nederland is natuurlijk geweldig. Een mooie foto!! Ik ben er echt niet heen gegaan...ik hou niet van dat circus😀. Maar verder over je foto's prachtig je torenvalk, de steltkluten, kleine plevier...het gaat maar door. Zwartkop en fitis ook al mooi op de foto gezet. De ooievaar liggend op de grond is echt apart. Je juv
BeantwoordenVerwijderenGrauwe Gansje is schattig en wat een leuke platen van de jagende hermelijn! En passant ook nog een zeearend en sperwer in vlucht . Plus nog de vlinders en wants. Genieten hoor! Geen beroerde fietstochtjes maak je😂👋🏻 Groetjes Maria
Hoi Loes,
BeantwoordenVerwijderendit is toch wel weer een heel mooi en gevarieerd blog vol mooie vogels (en vlinder). Ik las op 28 april over de grijze Junco en de zeldzaamheid ervan. Jij hebt hem ook nog op de plaat gezet. Dat zijn wel de krenten in de pap maar ik gaa ook echt niet heen naar dat soort drukke plekken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nooit wat doorgeef (ook niet op waarnemingen🫣🫢. Al die mensen die er dan op af komen brrrrr....... moet er niet aan denken.
Je steltkluten zijn ook zo gaaf. Die staan nog wel steeds op mijn lijstje hahahahaha.... zal vast nog wel eens komen. De Sperwer is super vastgelegd net als die mooie totenvalk Maar ook je koolmees, zwartkop, fitis (zelfs vliegend), gans met jongen, Zeearend, kleine plevier en tureluur zijn ook superleuk. Grappig dat die ooievaar lag te slapen. Hele mooie foto zo. De bessenschildwants zie ik ook graag net als de Pauwenoogvlinder. Helaas heb ik niet echt tijd gehad om vlinders te fotograferen maar dat kan nog natuurlijk. Je had ook een fraai koolwitje. En dan je Hermelijntje, dat is toch wel geluk hebben at je die zag hoor. Zo gaaf zeg. Jij ziet altijd van die leuke soorten.
Ik heb weer even heerlijk zitten genieten :-)
Groetjes, Helma
Wat een heerlijke blog Loes dit is genieten er straalt heel veel rust van uit.
BeantwoordenVerwijderenJe had helemaal gelijk Loes.
BeantwoordenVerwijderenIk heb die ene veranderd in een kievit jong en er een grutto jong bij geplaatst. Ik heb er nooit op gelet met plaatsen. Dank je voor je alertheid :-)
Groetjes, Helma
Dag Loes,
BeantwoordenVerwijderenSoortenjagers zullen er altijd zijn, ik hoor daar ook niet bij. Jij hebt bij jou in de buurt weer veel mooie soorten gezien. In alle rust bekijken en dan ook nog verwend worden met deze soorten. Je hebt het goed voor elkaar zo. Ik ga de soorten niet stuk voor stuk benoemen, ik vind de hele serie de moeite waard.
Groet, Kees
Hoi Loes,
BeantwoordenVerwijderenSchitterend hoe je al deze mooie vogels hebt weten te fotograferen.
Die steltkluten vind ik erg mooi en zijn heel bijzonder.
Ook die tureluur en plevieren staan er erg mooi op. En wat een bijzondere vogel op de eerste foto is die junco. Die heb ik denk ik nog niet eerder gezien. Kijk zo leren we nog wat.
Groetjes, Marco
Hoi Loes,
BeantwoordenVerwijderenJe hebt tijdens je tochtje weer heel wat soorten bij elkaar geschoten. Het bleef me even onduidelijk of je die grijze junco nou in Canada gemaakt hebt of dat je er in Schiedam toch naar op stap geweest bent. Dat zal overigens wel een escape geweest zijn, schat ik in. Een uniek moment zeg als je zo een hermelijn ziet wegschieten. Je steltkluten staan er wel lekker op, tikkeltje overbelicht wel. Tureluur prachtig. Leuk ook om een zwartkop zo fijn dichtbij te kunnen fotograferen.
Groetjes,
Ad
Hej Loes, fina bilder som väl speglar vårens intåg. Ser att gässen har stora ungar redan och de växer fort. Händer mycket nu. Önskar dig en fortsatt fin vår,,
BeantwoordenVerwijderenMooie vogelserie weer, gaaf die steltkluut, die hoop ik ook nog een keertje te zien. En de hermelijn, wat gaaf dat je die zag en kon vastleggen.
BeantwoordenVerwijderengroetjes Ghita