advanduren

vrijdag 4 juni 2021

Eindelijk mooi weer dus fiets en 'n klapstoeltje mee.

 Diverse soorten weer tegen gekomen. Deze Steenuil ontdekt op 'n heel andere plek waar geen fotografen komen waar ze niet gestrest van worden. Ga ook niet naar zeldzame vogels toe waar ze  alle bij elkaar staan. Vind het leuker om zelf iets te zien waar ik niemand tegenkomt. Neem ook 'n klapstoeltje op de fiets mee waar ik dan rustig kan gaan zitten en afwachten.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter beeld .


Steenuil


Huismus


Kneu (man) tussen de boterbloemen.


Putter (man) ook tussen de boterbloemen.


Kluut


Kluut


Rietgors (man)


Koekoeksbloem.


Grutto op het fietspad.


Grutto, 


Kleine Karekiet (zomergast)


Aalscholver


Kleine Karekiet


Lepelaars (zomergast)


Roek.
Heeft 'n spinnetje te te pakken, voor de jongen .


Roek.
Hij zag mij wel staan maar je moet geen beweging maken dan zijn ze al gevlogen.


Visdief  (zomergast)


Hooibeestje.

Knobbelzwaan.
De jongen zitten op de rug toen het nog koud was.


Knobbelzwaantjes (pullen)


Uienbollen.


Groenpootruiter.


Grutto's.


Can. gansjes.


Atalanta.


Glassnijder.
Zolang ik al fotografeer is het de eerste keer dat ik hem zie.


Koekoek (zomergast) 


Spreeuwen (juv)
Wachten op de ouders dat ze gevoerd worden.


Jonge Spreeuw word gevoerd. 


Grasmus (zomergast)
Zingt uit volle borst.


Koekoek.


Bedankt voor 'n reactie op deze blog.



5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes, wat een bijzonder mooie serie weer, outstanding fotowerk. Ik kan eigenlijk geen favorieten aanwijzen want ze zijn naar mijn mening allemaal superknap. De onbekende bloem is denk ik een koekoeksbloem, maar ben mij wel niet helemaal zeker. Schitterend werk Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,

    Probeer deze link eens bij determinatie van onbekende soorten:

    https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?

    Je krijgt er niet altijd de gewenste hulp mee, maar heel vaak wel. Je hebt er weer een mooie tocht opzitten, met zelfs een steenuiltje erbij. Dat hoop ik toch ook weer eens mee te maken. Verder heb je een knappe serie met zelfs de koekoek erbij. Bovendien de nodige jonge dieren, wat het extra aantrekkelijk maakt in het voorjaar.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Weer een knappe verzameling in dit blog.
    Kluut, Grutto en Visdief in vlucht zijn super.
    Ook de Koekoek heb je mooi te pakken.
    Fijne soorten heb je gezien.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,

    Je hebt hier een prachtige verzameling vogels bij elkaar gefotografeerd, vooral de vliegende vogels zijn heel knap, er zijn immers niet zo heel veel fotografen die een vliegende koekoek hebben gefotografeerd. De bloemen die je gefotografeerd hebt zijn waarschijnlijk een koekoeksbloem (hoe toepasselijk) op nr. 18 en de bloemen op nr. 21 zijn waarschijnlijk alium (uienbollen)

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    ik heb het je al vaker gezegd: Wat zie jij toch altijd veel :-)))))
    En dat is maar goed ook want zo kunnen wij ook weer veel genieten van al het moois dat je onderweg tegen kwam en komt.
    Dat uiltje in je eerste foto vind ik echt geweldig. En het is toch ook veel leuker om op een stil plekje te zitten dan dat er heel veel mensen zijn! ik moet daar ook niet aan denken hoor.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen