advanduren

zondag 22 augustus 2021

Broekpolder

 Op mijn fietstocht naar de Broekpolder kwam ik 'n aantal Lepelaars tegen die aan het foerageren waren. Op de plas waren er dit jaar geen geoorde futen omdat ze het daar veranderd hebben waar de vogels niet kunnen broeden en het water staat veel te hoog, toen kwam Bert aangefietst en zijn we op zoek gegaan naar andere vogels toen zag hij 'n Grauwe Vliegenvanger hoog in 'n boom zitten ook kwam er 'n Boomvalk en 2 Sperwers overvliegen toen kwamen ook het Oranje zandoogje tegen. Daarna ben ik alleen naar 'n andere plek gegaan waar ik 'n Grote en Kleine Zilverreiger tegen kwam.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld


Filmpje van foeragerende Lepelaars met op het einde 'n bedelende juveniele Lepelaar.


Lepelaar (adult)

Lepelaar (adult)

Lepelaar (adult)

Lepelaars
De voorste is 'n juveniel.

Lepelaar

Lepelaar (juv)

Lepelaars

Lepelaar (juv)

Schotse Hooglander
Deze dame was duidelijk zwanger.

Schotse Hooglanders

Bosbijvlieg

Oranje zandoogje

Oranje zandoogje

Boomvalk

Boomvalk

Grauwe Vliegenvanger.

Steenuil

Steenuil

Fitis

Fitis

Kleine Zilverreiger

Kleine Zilverreiger

Kleine Zilverreiger

Grote Zilverreiger.
Op zoek naar 'n visje of 'n kikker.

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Meerkoet (juv)

2 kleine mini Groene kikkers.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog


5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Mooie foto's laat je weer zien.
    Prachtig die lepelaars en wat gaaf zijn die imposante schotse hooglanders.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Leuk dat filmpje van die lepelaars, doe ik eigenlijk nooit omdat ik er niet aan denk dat mijn camera(s) ook een filmfunctie hebben. Moet ik toch ook maar eens proberen. Mooie serie waar wat mij betreft het steenuiltje eruit springt. Mooi ook dat je een boomvalk zag en fotografeerde, ik heb er dit jaar maar heel weinig gezien.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Mooie foto's uit de Broekpolder.
    Al die Lepelaars altijd tof om te zien, al zijn het er minder dan voorgaande jaren vanwege het hoge water, hopelijk volgend jaar een gunstiger waterstand.
    En opnieuw heb je het Steenuiltje er weer heel lekker op staan.
    En een Kleine Zilver, die zie je niet zo vaak. De Grauwe Vliegenvanger was ook leuk om vast te leggen.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Twee soorten zilverreigers op één dag overkomt je niet zo vaak., om over het steenuiltje maar te zwijgen. Lepelaars zijn mooie sierlijke vogels die ik graag zie. Dit jaar heb ik ze minder gevolgd dan andere jaren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Loes weer veel variaties vast gelegd, met veel geduld.
    Groeten,...ruud.

    BeantwoordenVerwijderen