advanduren

maandag 16 augustus 2021

Vockestaert en omgeving

 Er zijn nu weinig vogels te zien af en toe zie je 'n paar Rietgorzen tussen het riet, dus fotografeer ik ook vlinders en af en toe 'n Torenvalk op 'n paaltje en dan kom je ook nog 'n Roerdomp tegen wel op afstand. De volgende blog ben ik weer eens naar de Broekpolder geweest.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Boerenzwaluw

Op mijn fietsronde kwam ik ongeveer 80 Spreeuwen op het fietspad tegen en doken het gras in voor de insecten.

Kleine vos

Distelvlinder

Waterhoen, moeder met jong die af en toe gevoerd word met stukjes gras.

Witte Kwikstaart (adult)

Gehakkelde Aurelia

Boerenzwaluw.
Of het door het slechte voorjaar dat er minder Zwaluwen waren dan vorig jaar.

Boerenzwaluw

Tureluur

Witte Kwikstaart (juv)

Rietgors.
Deze kwam je af en toe op 'n rietstengel tegen.

Rietgors (juv)

Stadsreus

Achterkant van 'n Stadsreus

Groene wants

Buizerd

Buizerd

Torenvalk.
Deze zat op 'n paaltje en hoopte dat hij niet weg zou vliegen.

Torenvalk

Torenvalk

Roerdomp.
Terwijl ik mijn andere camera uit mijn tas haalde om hem dichterbij te halen was hij ineens vertrokken.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hello Loes, oh lovely images you have taken ! Enjoyed them all...the roerdomp you don't see very often here where I live. Great work !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Mooie serie en het hoeven niet altijd vogels te zijn, zei de vogelverslaafde. Hoewel je er in deze tijd toch nog aardig wat bij elkaar geschoten hebt en zelfs niet de minsten want een roerdomp zie je niet elke dag. En je geeft wel aan dat foto 10 een tureluur is, maar ik twijfel er toch aan of dat niet een bosruiter is. Mooi ook die eerste rietgors.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Mooie foto's. Ik vind die zwaluwen altijd erg mooi om te zien. En bijzonder knap hoe jij ze zo hebt weten te fotograferen. Mij is dit nog nooit gelukt. Vaak net een stapje te dichtbij en ze zijn gevlogen. En wat mooi is ook die torenvalk. En super dat je ook die roerdomp hebt weten te spotten. Mooie blogpost!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Mooie serie weer van al die soorten, leuk al die Vlinders.
    Die stadsreuzen heb ik net als de Vlinders ook in de tuin, Planten aanschaffen die Insecten en Vlinders aantrekken doen wonderen.
    Het Torenvalkje had je lekker dichtbij, gave foto's.
    En als toetje nog een Roerdomp.
    Mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Insekten ook bijzonder mooi,..........ruud

    BeantwoordenVerwijderen