advanduren

zondag 31 oktober 2021

Op zoek naar vervaagde Kepen en Vinken en gevonden bij de Lier Kraaienest.

 Zag op waarneming.nl op 27 Okt. 9.937 Kepen en 20.981 Vinken in Nederland waren gezien deze 2 soorten zijn  door 1 persoon op vervaagd gezet bij de Alkeet buitenpolder dacht eerst zijn het bijzondere Vinken en Kepen maar ik weet dat daar geen Zonnebloemen zijn en ook niet dat die vogels daar zijn gefotografeerd, of mogen mensen het niet weten helaas weet ik het wel, omdat we daar voorbij fietste bij de Lier Kraaiennest  waar veel Vinken, Kepen en Putters zijn vlakbij de Oeverzwaluwen wand. Op de terugweg naar huis zag ik nog Wilde eend, Kuifeend en Futen, Koperwieken zijn erg schuw Smientjes komen nu op kleur.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.

Putter

Vink

Kepen

Kepen

Kuifeend (man)

Wilde eend (man)
Ook deze soort heeft 'n mooie kopkleur.

Fuut, ouder geeft deze vis aan haar jong.

Fuut (juv)

Fuut (juv)

Koperwiek

Koperwiek

Koperwiek

Buizerd

Buizerd

Smient (man)

Smient (vrouw)

Smient

Smienten

Boomkruiper

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Tjonge wat een mooie en vooral scherpe foto's !! Van de wilde eend en de futen, geweldig!!
    Genoten hoor!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Geweldig wat je hier weer laat zien.
    Mooie opnames van al deze bijzondere vogels. Die Keep vind ik ook heel bijzonder om te zien. En wat een mooie foto is je laatste ook.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Gaaf zijn ze de Kepen, die heb ik al een hele tijd niet gezien, maar dat licht ongetwijfeld aan mijzelf.
    De Wilde Eend springt er ook uit en heel mooi is de Koperwiek tussen de rode Bessen.
    En kijk die kleine Fuut eens een vis verslinden.
    Knap vastgelegd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Langzaam maar zeker druppelen de wintergasten ons land binnen. Daarnaast zijn er natuurlijk dwaalgasten die je op waarneming.nl genoemd ziet. Kepen heb ik al een tijdje niet gezien, in ieder geval niet duidelijk genoeg om te te herkennen. Futen met vis zijn altijd een succesnummer, je was er mooi op tijd bij. Koperwieken, kramsvogels, smienten, tekenen dat de herfst in volle gang is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Heel mooi dat puttertje tegen de blauwe hemel en verder een aantal "lekkere" wintersoorten. De kepen zijn weer in het land, prachtig zijn deze arctische vinken. De smienten beginnen ook al heel mooi op kleur te komen en prachtig die fuut met grote voorn die vervolgens in de keel van de juveniel verdwijnt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er was iets van mijn tekst gewist, of niet doorgekomen 🙄..natuurlijk vond ik je kepen en koperwieken ook geweldig! En ook je smienten super.
    Fijne zondag!
    groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola a todo el público, quiero compartir aquí mi experiencia con un gran hechizo llamado Dr. OKOSODO, usó su poder para traer de vuelta a mi ex novia, han pasado más de 6 meses desde que la niña me dejó por otro hombre, yo Nunca me sorprendió mucho cuando la chica dijo por teléfono una noche que ya no podíamos estar juntos, así que colgó, hice todo lo posible por llamar para tratar de averiguar la razón por la que me dejó, pero ella se negó. Respondí mi llamada telefónica, estaba inquieto porque ya no sabía qué hacer, pero por suerte me alegré cuando finalmente vi el testimonio de cómo este hechizo devolvía muchas conexiones entre sí, así que me comuniqué con su dirección de correo electrónico: DROKOSODO647 @ gmail. com

    Le hablé de mi situación y me dije que no me preocupara, él volvería a mí después de lanzar el hechizo y me lo enviaría en 24 horas, aquí está mi novia que vuelve pidiendo perdón y nunca me deja, gracias. usted mucho. mucho Sr. Dr. OKOSODO, o visite su correo electrónico drokosodo647@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen