advanduren

zondag 10 oktober 2021

Weer op mijn fietsronde waar ik naar 'n plek ga waar ik niemand kom.

 De Roodborstjes zijn weer in grote aantal aanwezig en zingen hun hoogste lied en sommige zijn niet schuw, dan blijf ik effen staan om ervan te genieten, sommige komen uit het hoge noorden. En dan kom je nog 'n IJsvogel tegen niet achter 'n wandje, en als hij weg vliegt komt er op dezelfde tak 'n Bonte Vliegenvanger mijn eerste in Nederland. De Smientjes komen nu ook aan alhoewel zijn het er nog weinig. Het is bij ons niet prettig om te vogelen omdat je hoort dat er overal weer jagers aanwezig zijn, ook mogen ze die op de rode lijst staan afschieten zoals de Haas en Wilde eenden en andere soorten. Dan ga ik ergens heen waar ik ze niet hoort schieten.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Roodborst

Ooievaar

Grote Zilverreiger

Smient

Smient

Boomkruiper

Fuut.
Er zijn 2 jongen te voeren.

Fuut.
Een van de jongen krijt 'n visje

Klein Koolwitje

Kleine Vuurvlinder

Rietgors (vrouw)

Kievit (juv)

Staartmees

Staartmees

IJsvogel met 'n visje
Eerst kwam de IJsvogel toen deze wegvloog kwam ineens 'n Bonte Vliegenvanger op dezelfde tak.

IJsvogel

Bonte Vliegenvanger.
Mijn eerste in Nederland .

Bonte Vliegenvanger.
Gelukkig ging hij of zij wat naar rechts.

Bonte Vliegenvanger

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,...!!!
    Ja bijzonder die bonte vliegenvanger
    En gelukkig nog een mooie ijsvogel.
    De jagers moeten verjaagd worden!!!
    Groeten,ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Super de foto van de Grote Zilver en leuk om bij jou al de Smienten te zien.
    En die jagers is een vreselijke ergernis. 15 oktober opent het jachtseizoen dus zijn ze alvast aan het oefenen, walg van die gasten.
    Altijd gaaf om een IJsvogel te zien en als deze zijn tak afstaat aan een Bonte Vliegenvanger is je vogeldag meteen geslaagd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Je laat weer enkele mooie soorten zien, zoals vooral de smient. Daarnaast zijn de vliegenvanger en de ijsvogel natuurlijk ook bijzondere soorten. Er is nog steeds genoeg variatie in jouw omgeving.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Loes.
    Prachtig al die verschillende vogels. Die foto van de smient vind ik ook erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Loes, many great photos. The flight pics are my favorites !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    Echt super de ijsvogel én die Bonte vlieg, dat zijn toch wel weer heerlijke soorten. De vlinders staan er ook mooi op . Ook leuk de krakeend en het smientenseizoen is ook al weer begonnen. Mooi portretje
    Ook mooi die zilverreiger met gespreide vleugels. De staartmees, kievit en schattig gorsje. Meest opvallend vond ik de foto van de boomkruiper. In zo'n houding zie je hem zelden, erg leuk en een geslaagde foto!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen