advanduren

maandag 31 januari 2022

De Roodborsttapuit

 Eindelijk 'n zonnige dag om erop uit te gaan met de fiets,  'n auto rijd ook niet op water , met mist,  grijs weer en veel wind ga ik zowiezo de deur niet uit dan komen de kleuren niet mooi uit en herken je de vogel niet. Je wilt toch mooie bewijsplaatjes hebben en dus blijf ik dicht bij huis. Dus heb ik mij gefocust op de Roodborsttapuit. Ook zat er 'n Blauwe reiger op 'n lantaarnpaal die constand te mopperen wilde daar 'n filmpje van maken toen er iemand voorbij kwam vloog hij weg. DeRoodborsttapuit die werkte wel mee dat we ook oog in oog aan keken. Al de foto's met 'n spiegelreflex camera gemaakt alleen de laatste niet.


Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld


Roodborst

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Winterkonig

Winterkoning

Blauwe reiger

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit.
met 'n andere camera gemaakt.


5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Zo dan, dat zijn geen verkeerde platen van de Roodborsttapuit.
    Is ook een hele leuke soort om te zien. Is voor mij alweer eventjes geleden helaas.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Mooie fotomomenten waren in januari schaars. Verrassend dat het jou lukt om plaatjes van een roodborsttapuit te maken. Bij mij in de buurt zijn ze 's winters nooit te zien, vertrokken naar het zuiden (Zuid-Holland?). Reigers en roodborstjes zie je ook hier in deze maanden vaak.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Loes, great series of bird photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Loes,
    Wat een superserie van de roodborsttapuit!!! schitterende achtergronden erbij! Oogstrelend!
    Jammer dat je filmpje niet doorging, want je stond er toch dichtbij!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Prachtige serie van vooral de roodborsttapuit. Mooie achtergronden en lekker scherp. Foto nr. 7 vind ik al prachtig, maar foto 16 is echt een toppertje, misschien ietsie pietsie meer ruimte aan de voorkant, maar dat zijn peanuts.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen