advanduren

zaterdag 22 januari 2022

 Ja die weermannen weten het goed, voorspellen ze mooi weer dus stap je op de fiets en na 'n half uur komen de grijze wolken en is het erg koud. Ik stond stil toen 5 Kleine zwanen kwamen aanvliegen. verder kwam ik nog 'n paartje Roodborsttapuiten tegen en de kleuren komen niet mooi uit met dat grauwe weer. Futen hebben ook het voorjaar in hun kop en baltsen al 'n paar dagen en zijn volop 'n nest aan het maken. Op mijn ronde lag ook 'n dode Knobbelzwaan dat heb ik gemeld bij 'n boer wegens de vogelgriep. op de terug weg was er nog 'n Stormmeeuw aan het foerageren.


Veel kijkplezier. 
Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.



Fuut

Fuut

Knobbelzwaan

Kleine zwaan

Kleine zwaan

Kleine zwaan

Kleine zwaan

Kleine zwaan

Schotse hooglanders

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Stormmeeuw


En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Mooi die kleine zwanen. De roodborsttapuiten heb je wel heel mooi op de foto gezet, mooie zachte kleuren! De foto met de Schotse Hooglanders vind ik ook prachtig.
    Groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Zo die futen zijn er wel heel vroeg bij, maar dat zie je nu wel bij meer soorten door de zachte winter tot nu toe. Jammer dat er zoveel vogels sneuvelen nu door die vogelgriep. Heel mooi je kleine zwanen en ook de roodborsttapuit staat er prima op.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    kleine zwanen zie ik hier niet, wel wilde zwanen. Roodborsttapuiten zie ik in de wintermaanden zelden, maar in de zomermaanden regelmatig. Beide soorten staan er mooi op. En die futen? Ze zijn wel erg snel.
    Groet, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Ja deze januari laat de zon het wel heel erg afweten, maar toch nog fraaie soorten gescoord zoals je Roodborsttapuit en de Kleine Zwanen.
    De Futen hebben heel vroeg het voorjaar in de bol.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe ik mijn man terugkreeg..........DE BESTE MANIER OM TE Winnen en je ex-echtgenoot te krijgen MET DE HULP VAN DR OGUGU KRACHTIGE EN DRINGENDE LIEFDESPELL MET 100% GARANTIE Mijn man heeft me de afgelopen maanden in de steek gelaten nu, en weiger terug te komen omdat hij werd vastgehouden door een vrouw die hij net ontmoette, daarvoor heb ik geleden en het was een worsteling, maar ik besluit alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat mijn man en ik kwam weer bij elkaar zoals vroeger, toen ging ik daar online. Ik zag zoveel goede gesprekken over deze spreukgebruiker wiens e-mail solutiontempledrogugu@gmail.com is, dus ik moest contact met hem opnemen en mijn probleem aan hem uitleggen en in slechts 48 uur als hij heeft beloofd, mijn man kwam thuis en zijn gedrag was terug naar de man met wie ik getrouwd was. Ik kan de spreukgieter niet genoeg bedanken voor wat hij voor mij heeft gedaan, ik ben zo dankbaar en ik zal nooit stoppen om zijn naam op internet te publiceren voor het goede werk dat hij voor mij heeft gedaan, nogmaals, zijn e-mail hem direct.. solutiontempledrogugu@ gmail.com of bel/WhatsApp:+2347011196745http://www.facebook.com/Dr.ogugu4/

    BeantwoordenVerwijderen