advanduren

zaterdag 12 maart 2022

De ooievaar

Op mijn fietsronde waar ik haast niemand tegenkwam en 'n lekker zonnetje, onderweg kwam ik 3 verschillende Ooievaarsnesten tegen en heb van elk nest opnames gemaakt.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Ooievaar.
Dat was de eerste nest die ik tegenkwam en was alleen.

En dat is 'n tweede nest, deze was druk bezig met de takken goed te leggen.

Zo die ligt goed hoop ik.

Effen controleren.

Nee die tak ligt toch niet goed.

Zo is het wel goed toch??

Nee toch niet moet aan de andere kant liggen.

Ook deze ligt niet goed.

Ook maar weer verleggen.

Zo dat is het dan hoop ik.

Hoop als de partner straks thuis komt dat ze tevreden is.

En dat is 'n derde nest die ik tegen kom.
Maar dat was 'n paartje en in love.

Samen gezellig in de zon.

We hebben goed uitzicht

Maar wel alles in de gaten houden.

Dan maar de kop in de veren.

Zullen we klepperen.

Nee joh, ik rek alleen mijn vleugels.

Dan niet.

Effen 'n knuffeltje dan.

Bedankt voor 'n reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Prachtige foto's en je tekst erbij is zo leuk!! Ik heb er van genoten Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Op deze manier ooievaars tegenkomen en op hun nest bezig te zien is waar je natuurlijk op hoopt als je weet waar er ooievaarsnesten zijn. Het geeft goed weer dat het voorjaar is. Later nog maar eens terug om te zien hoe het met de jeugd zal gaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Mooie heldere opnames van deze ooievaars zonder dat het wit te fel wordt. De foto's die je maakte bij het derde nest vind ik de mooiste, ze laten vooral mooi hun gezamenlijke gedrag zien, echt top. Hier tegenover mijn huis zijn enkele ooievaarsnesten recent verwijderd, ze stonden er al 10 jaar, maar er was nog geen ooievaar op gekomen, hetgeen ik ook voorspeld had.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh...... geweldig Loes 😍
    Dit zijn an die mooie en tedere tafereeltjes waar je echt bij blijft staan. De liefde is duidelijk aanwezig en dat voel je gelijk ook zelf als je deze mooie foto's ziet. Enig gewoon.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen