advanduren

zondag 27 maart 2022

 Ik ga niet ver reizen om leuke soorten te zien dus alles in de buurt gefotografeerd ga rustig mijn rondjes doen en luister goed naar geluiden. Ga meestal naar plekken toe waar ik niemand tegen kom. Dan sta ik op 'n plek in mijn uppie te genieten. Je wil toch goede bewijsplaatjes hebben.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld


Blauwe Reiger.
Heeft 'n rode snavel en sierveren in het broedseizoen

Grote Zilverreiger, met buidveren.

Grote Zilverreiger, met bruidveren.

Noordse Kauw.

Dodaars.

Dodaars.
Op zoek naar 'n visje.

Dodaars

Dodaars

Roodborst

Grote Bonte Specht.

Roodborst
Ook gezellig aan het zingen

Tjiftjaf
Was volop aan het zingen.

Tjiftjaf

Tjiftjaf

Zanglijster

Overvliegende Kolganzen.

Kievit.
Het is nu genieten met hun baltsvluchten.

Huismussen.
Getouwtrek om gassprietjes.

Huismus

Huismus.
Met nestmateriaal.

Huismus

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,

    Een fijne manier zoals jij vogels gaat fotograferen op de fiets, je kunt in alle rust je ding doen, heerlijk ontspannen. En de foto's mogen er ook zijn, het zijn toch wel meer dan "bewijsplaatjes" zoals je in je inleiding schetst. Ik vind vooral je grote zilverreiger met z'n sierveren prachtig zonder de rest tekort te doen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    ook dit is een heerlijke serie om te zien. De blauwe reiger is heel fraai maar de zilverreiger met de bruidsveren vind ik echt prachtig. Heb ik ooit 1x gezien. Wat mooi is dat dan hé.
    Dichtbij kan je ook mooie vogelfoto's maken en dat laat je hier ook heel goed zien. Mooi dat roodborstje en de Tjiftjaf, specht, mussem, doddars etc. Weer genieten met een grote G.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen