advanduren

zondag 20 maart 2022

Dan kom je op 10 maart de Blauwborst tegen.

 Zoals gewoonlijk op mijn fiets gestapt omdat je het meeste ziet en hoord en gewoon rustig aan doen, zo hoorde ik op 12 maart de Blauwborst zingen en kon net 'n paar foto's maken ik was er blij mee en vorig jaar was dat op 12 maart. De Roodborsttapuiten zijn ook verhuisd naar 'n andere plek. Bij de Heggenmus zat 'n Roodborst ernaast maar toen wilde ik 'n foto maken kwam er 'n man naast mij staan en strekte zijn arm uit weg vogels (grrrr) dus maar weer verder gefietst dat is per dag als het mooi weer is 50 a 60 km per dag waar ik toch wel leuke soorten kom. 

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Rodborsttapuit (vrouw)

Roodborsttapuit (vrouw)

Winterkoning

Winterkoning

Heggenmus.
Hij heeft er zin in dat hij het hoogste lied zingt.

Heggenmus

Heggenmus.
Ook met je ogen dicht kan hij zingen.

Heggenmus

Heggenmus

Heggenmus

Heggenmus

Rietgors (man)

Rietgors (man)

Kokmeeuw.
Haast in zomerkleed.

Veldleeuwenrik.
Terwijl ik op 'n brug stond hoorde ik hem aankomen en lande in het veld.

Grauwe Gans

Bergeend (vrouw)

Bergeend (man)

Kievit

Kievit

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi loes,
    Heerlijk weer een zingende blauwborst. Je kon hem mooi fotograferen. De heggenmus en roodborsttapuiten staan er schitterend op. Maar, ja dat geldt ook voor de rietgors én de bergeend. De kokmeeuw helemaal in zomerkleding op het witte snuitje na. Het mooiste heb je tot het laatst bewaard : de Kievit in vlucht. Ik zie groen ! Dit is me tot nu toe niet gelukt dit jaar. Super foto's.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Je hebt zo al weer een aantal soorten fraai op de plaat gekregen. Roodborsttapuiten heb ik al regelmatig gezien, net als rietgorzen. Voor een blauwborst moet ik nog wat meer geduld hebben. Je kan nu goed merken dat je steeds meer vogels ziet, sommigen volop bezig met voorbereidingen op het broeden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf de blauwborst. Die heb je al mooi te pakken. Maar ook de andere vogeltjes heb je er weer prima op staan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Ze zijn er vroeg bij dit jaar die blauwborsten, kon hem vorige week ook fotograferen. Jij hebt hier weer een lekkere verzameling bij elkaar geschoten tijdens je fietstochten. Heel mooi allemaal en als ik er een soort uit moet kiezen kies ik voor de kievit, goh wat heb je die mooi vliegend vastgelegd, dat valt nog niet mee met die snelle en wendbare vliegers.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf om al zo mooi een blauwborst voor je lens te krijgen zeg. Echt heel gaaf. De zingende heggenmus kan ik hier horen zingen hahahahaha... Zat er hier ook eentje het hoogste lied te fluiten vanuit de heining. Roodborsttapuit ook super net als de vliegbeelden van de kievit.
    Prachtig Loes.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen