advanduren

zaterdag 9 april 2022

Als toetje de Waterral van dichtbij.

 Soms kom je leuke soorten tegen, de ene keer blijf je in de buurt en de andere keer ga je ergens anders naar toe waar je ineens 'n Waterral tegen komt, sta achter 'n kijkscherm te kijken was niks te beleven dus wilde ik weggaan toen ik de Waterral ineens zag maar schoot weer het riet in maar na 2 min. kwam hij tevoorschijn en liep rustig naar de overkant het riet in dan kan je dag niet meer stuk. Maar ik hou van alle vogels, kwam ook 'n paar lepelaars tegen, op een dag kwam ik al deze soorten tegen

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n grotet beeeld en beter beeld.

Kon kwa licht niet verder naar rechts lopen.

Kievit met 'n regenworm.

Scholekster met 'n regenworm.

Cetti's zanger

Kievit in baltsvlucht.

Kievit.
Na de landing ging het mannetje met de borst vooruit staan bij het vrouwtje.

Grauwe gans

Wintertaling (man)

Wintertaling (man)

Tjiftjaf

Tjiftjaf

Blauwe reiger

Blauwe reiger met nestmateriaal

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Knobbelzwanen.
Was net 'n paar min. te laat de paring heeft juist plaats gevonden.

Waterral

Waterral

Waterral

Waterral

Waterral

Waterral

Waterral

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Reiger met nestmateriaal, serie lepelaars in vlucht, geweldig, dan ook nog de schollie en kieviten , super. Mooie tjiftjaf en zwanen. Als kers op de taart helemaal alleen voor jou de waterral...en dat op één dag. Geweldig!
    Dat is genieten en met een smile thuiskomen!
    Ik heb ook weer genoten van je blog.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Je zal niet verbaasd zijn dat ik de platen van de waterral veruit de mooiste vind. Wat een geluk dat hij zich zo liet zien. Daarnaast vind ik de beelden van de lepelaars heel mooi. Bij mij in de buurt zijn er tot nu toe veel minder dan vorige jaren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Heerlijk zo struinen door de polder en leuke soorten kwam je weer tegen. Mooie serie van de lepelaar en wat een buitenkansje zeg die waterral. Maar goed dat je nog even gewacht hebt achter dat scherm. Mooie serie, ik zou overigens bij de tweede foto de naam van kievit even veranderen in scholekster, kleinigheidje.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen