advanduren

zaterdag 30 april 2022

Verrassing die dag omdat er 2 Steltkluten waren.

 Was s'morgens al geweest maar toen stond ik aan de andere kant van de plas en s' middags kwam ik daar 'n kennis tegen en zei dat er 2 Steltkluten waren helaas iets verder weg en het waaide harder dan in de ochtend maar zal nog wel 'n kans krijgen. De Grasmus en Sprinkhaanzanger zijn ook weer aanwezig en kreeg ook 'n tip over de Beflijsters voor de Cetti's zanger heb ik anderhalf uur gewacht en eindelijk  kwam hij zijn lied zingen,Tenslotte 'n zieke Brandgans heb daarvoor 3 x de dierenambulange gebeld maar helaas de vogel is nog aanwezig maar wel slccht voor de Weide vogels.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Filmpje van de Steldkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Sprinkhaanzanger

Oranjetipje

Boerenzwaluw

Grasmus (man)

Grasmus (man)

Grasmus (man)

Grasmus (man)

Beflijster

Beslijster

Brandgans

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Cetti's zanger

En bedankt voor 'n reactie op deze blog

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Wat een mooie soort is de Steltkluut, dat vernieuwde gebied daar trekt als een magneet allerlei bijzondere soorten aan.
    Het Oranjetipje heb je er goed op staan, maar wat is dat rare draadje wat je erbij ziet? je hebt deze toch niet vastgezet aan dat takje zoals iemand anders wel eens doet ? haha.
    Grasmusjes zie je nu weer zingen, ja het is nu echt voorjaar. knap vastgelegd.
    Beflijster en opnieuw een prachtige Cetti's, mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Steltkluten, een Cetti's zanger, een sprinkhaanrietzanger en een beflijster. Je hebt het wel getroffen met deze niet alledaagse soorten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Je hebt lekker gevogeld en heerlijke soorten. Leuk dat je de steltkluten ook gefilmd hebt. Mooi de sprinkhaanzanger. Die heb ik nog niet gezien of gehoord... Een Cetti's zo mooi op de foto zetten is echt te gek hoor, dat lukt niet zo maar!! We worden ook allemaal blij van een oranjetipje, hè! Ik heb weer genoten van je mooie blog.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Prachtig blog met een aantal hele mooie, bijzondere soorten. Natuurlijk de steltkluut, hij komt wel steeds vaker in ons land voor, maar het blijft toch een bijzondere vogel om te zien en te fotograferen. De beflijster, ook een soort die je niet zo vaak ziet, alhoewel, ik stond werkelijk verbaasd toen er enkele weken geleden plotseling eentje in onze achtertuin zat. Met dat hele droge weer zie je de meest onmogelijke dingen bij je tuinvijver. Cetti's zanger heb ik nog nooit gezien, komt ook steeds vaker in ons land voor. Moet hem maar eens wat hoger op mijn lijstje zetten. De topfoto in dit blog vind ik je vliegende grasmus, echt subliem.

    Groetejs,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen