advanduren

zaterdag 23 april 2022

En als 'n gelukje kom je 'n Velduil tegen toen ik met iemand mee fietsten die 'n melding kreeg, dat was niet in de Driemandspolder.

Ik heb bij ons niet te klagen er is altijd wat te zien en te fotograferen en je moet ook de plekjes weten en veel geduld hebben. Ook krijg ik soms tips waar leuke soorten zijn en dat is ook dat ik het vertel waar de vogels zitten zodat we het niet verder vertellen wegens verstoring. Toen kwam er ook nog 'n Roerdomp voorbij vliegen. Zag foto's van fotografen die 'n Velduil opjaagde voor 'n plaatje de vogel kon geeneens voedsel zoeken zodat hij ingesloten was, het was gelukkig niet bij deze Velduil, maar wij hebben op afstand genoten. Soms erger ik mij rot als ik fotografen te dicht bij de vogels komen waar ze hun nest bouwen alleen voor het plaatje ze hebben de vogel liever in de lens.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Velduil

Velduil.
Die achter 'n Zwarte Kraai aanvliegt.

Velduil 

Velduil

Velduil

Velduil

Roerdomp

Visdiefjes.
Een ervan heeft 'n visje voor zijn partner.

Visdief

Visdief

Visdief

Haas.
Die rennen ook gelukkig door de weilanden en ze staan opde rode lijst.

Tjiftjaf

Tjiftjaf

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Groot Koolwitje

Rietzanger (man)

Blauwborst (man)

Zwartkop (man)

Zwartkop (man)

Zwartkop (man)

Snor(man)

Snor

Snor

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Leuke blog met super soorten en hele gave platen. Niet mis!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Loes,
    Gaaf dat je zomaar ineens een Velduil ziet, Ik ken de foto's van die menigte fotografen die een Velduil opjagen. Zo met zijn allen een vogel achterna zitten heeft voor mij niets met natuurbeleving te maken.
    Een vliegende Roerdomp vastleggen is wel tof zeg, knap gedaan.
    En al die Visdiefjes die je nu ziet vliegen boven het water, dat is genieten
    En dan ook nog een Cetti's zo lekker vrij kunnen platen, Wauw !
    De Zwartkop heb je ook prachtig, Genieten nu van dat prachtige lied wat hij zingt.
    En een Snor zo mooi vastleggen!, je hebt heel wat fraaie soorten gezien .
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen