advanduren

maandag 2 november 2015

Vockestaert en Kandelaar

De eerste 2 dagen van november waren zonnig, die ik weer benut heb en er weer met de fiets erop uit trek en in de vroege ochtend mijn broodje eet, en die 2 dagen schoot er 'n IJsvogel mijn neus voorbij, ook hoor ik weer de Baardmannen weer met hun geluid pingelen  dus snel de camera uit mijn tas halen, ook de Rietgorzen zijn van de partij, Wulpen zie je ook weer in het veld Smienten zijn er ook al aantallen binnen sommige hebben nog niet de gehele oranje kleur op hun kop, Kleine Zwanen zijn ook nog steeds aanwezig, de Slechtvalk heb ik ook weer 'n paar maal gezien hoog in de elektrische hoogspanningsmast, toen ben ik richting Kandelaar gefietst voor de IJsvogel, dus wachten en nog eens wachten, met tegenlicht zie ik ineens 'n Hermelijn vanuit mijn linker ooghoek dus snel 'n paar foto's gemaakt en gelijk ging de IJsvogel op het hekje zitten, dus kon mijn dag niet meer stuk.

                                                               Veel kijkplezier

Kleine Zwanen

Kleine Zwaan (juv)

Grote Zilverreiger

Slechtvalk


Slechtvalk

Grote bonte specht

Wulp

Wulp

Smient (vrouw)

Smient (man)

Baardman vrouwtje)

Baardman (vrouwtje)

Baardman (Mannetje)

En weer is deze week alles weggemaaid dus weg vogels, als je 'n dag niet in de buurt ben en het regent nemen ze alles waar, zo ook het fietspad tussen Harreweg en Groeneweg in waar ze vorig jaar in aug. het riet weggemaaid hebben is het nu weer gebeurd terwijl het om de 3 jaar is.
Kneu

Kneu

Kneu

Rietgors

Rietgors

Rietgors

Rietgors

Winterkoning

Groenlingen

Groenling

Staartmees, gluren door de blaadjes

IJsvogel

Hermelijn

Hermelijn

                                                       En bedankt voor de eventuele reacties
 

3 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer Loes.
    Zeker de slechtvalk is super !!
    Gr Rob.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie serie toch weer. Hoe kun je die smienten zo dichtbij fotograferen, dat zijn toch hele schuwe vogeltjes. Op je baardmannetjes ben ik jaloers, die wil ik nog steeds heel graag mooi op de foto,in mooi licht, zoals jij ze hier hebt. De kleine zwanen staan ook nog op mijn wensenlijstje. De hermelijn is echt een bonus op je toch al goede foto oogst.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het gebied Vockestaert echt helemaal niet maar als ik zie wat jij daar voor de lens krijgt dan moet het een pracht gebied zijn zeg. Baardmannetjes, kneu's, spechten, ijsvogels, groenlingen, rietgorzen, en ook nog valken. Echt onwijs mooi Loes. Dit is genieten van wat de natuur ons wil laten zien.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen