advanduren

maandag 21 december 2015

Schiedam en omstreken (Vockestaert)

Ik heb nog niet meegemaakt dat het weer zo lang slecht is en dan nog met veel wind wat balen is, ga je met mooi weer weg met zon en na 2 uur was het weer bewolkt. Toch nog wat leuke opnames gemaakt, in Schipluiden zit 'n vrouwtje Roodborsttapuit en 'n stukje verder 'n vrouwtje Krooneend  dan loop je door het gras tot je enkels in het water gelukkig waterdichte schoenen aan, daarna fiets ik door naar de Broekpolder en daar valt ook niks te beleven, alleen op de terugweg kwam ik 'n Torenvalk en 'n Buizerd tegen, na weer 'n paar dagen binnen zitten weer 'n dag met zon, dus weer op de fietst gestapt, onderweg kwam ik Ben van den Broek tegen en op de terugweg kwamen we na lange tijd 'n Steenuil, en daarna niet meer gezien. Vorige week kwam ik nog 'n paar Toendrarietganzen tegen daarna nog effen naar Hofwijk voor de Goudhaantjes die zich goed lieten zien en weer was de zon vroeg vertrokken en voorlopig ziet het de komende week ook niet best uit.


                                  Klik op de foto's voor 'n beter beeld, veel kijkplezier


Roodborsttapuit (vrouwtje)

Roodborsttapuit (vrouwtje)

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Boomkruiper

Krooneend (vrouwtje)

Krooneend (vrouwtje)

Torenvalk

Buizerd

Buizerd

Toendrarietgans

Toendrarietgans

Toendrarietgans

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Steenuil

    Hier sta ik samen met Ben te filmen en ben toen 'n stukje naar rechts gaan lopen zodat de Steenuil mij volgde anders bleef hij recht voor zich uitstaren.

Bij deze foto moest ik op de weg gaan liggen anders zaten er takjes voor het gezicht en hopen dat er geen auto aankwam die over mijn benen zou rijden, hier was Ben nog niet bij.
Steenuil


En bedankt voor de reacties op mijn blog.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig foto's Loes
    Mooi filmpje van de uil !
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    wat je beschrijft over het weggaan met mooi weer en dan ineens weer in de bewolking en/of regen zitten herken ik maar al te goed. Ik heb steeds dat soort dagen de laatste tijd hahahaha... Toch heb je nog wat mooie foto's kunnen maken en vooral de steenuil vind ik geweldig om te zien.

    Ik wil je ook een paar hele fijne Kerstdagen toewensen en een mooi en liefdevol 2016.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Loes ,toch weer niet voor niets moeite gedaan ,...
    weer een hele mooie serie en de steenuil in het zonnetje gezet

    Groeten,...Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, je moet maar denken na regen komt zonneschijn... Leuke opnamen heb je weer gemaakt.
    Voor 2016 wens ik je een vogelrijk jaar toe met veel fotografische hoogtepunten. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige serie weer, en natuurlijk helemaal dat mooie steenuiltje, wat heb je die mooi, vooral de laatste foto is top.
    groetjes en een mooi, gezond en leuk 2016
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen