advanduren

vrijdag 11 maart 2016

Vockestaert en omgeving

Na de Kraanvogel nu wat Sijzen die met 'n grote groep aan het foerageren aan de Elzenproppen, eerst zaten ze hoog nu komen ze zowat op ooghoogte wat leuke beelden oplevert, ook de IJsvogel zie ik regelmatig, gelukkig werkt het weer nu ook mee met 'n lekker zonnetje.
Ook de vogels zingen hun deuntjes daar word je vrolijk van.

                                                             Veel kijkplezier

Koolmees

Rietgors (man)

Rietgors (man)

Rietgors (man)

Putter

Heggenmus

Baardman (vrouwtje)

Sijs (man)

Sijs (vrouwtje)

Sijs (vrouwtje)

Sijs (vrouwtje)

Sijs (man)

Sijs (man) het zijn echte kunstenaars

Sijs (vrouwtje)

Sijs (vrouwtje)

Sijs (man)

IJsvogel met 'n duik deze eerste is iets beter.

IJsvogel, 'n duik in het diepe, nog geen perfecte foto.

IJsvogel, hij is sneller dan mijn lens om goed in beeld te krijgen.


IJsvogel, de landing

IJsvogel (man)

IJsvogel (man)


En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Nou Loes, je mag niet mopperen. Een ijsvogel in de vlucht vastleggen vind ik knap. Sijsjes, rietgorzen, je hebt ze al mooi in beeld gekregen. Als je al deze soorten ziet passeren dan gaat het er toch op lijken dat het voorjaar dichterbij komt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie serie, vooral de sijsjes vind ik super. En de ijsvogelduik, daar mag je toch heel tevreden over zijn, dat gaat zo snel,dus super dat je toch dat moment te pakken hebt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemachtig Loes!!! Zie je al deze schoonheden allemaal in de Vockestaert!!?? Echt super zeg! De sijsjes zie ik hier ook maar die zitten echt geen seconde stil. Ik zie ze ondersteboven hangen maar voordat ik kan klikken zitten ze alweer ergens anders. Geweldig is ook de baardman-vrouw en de rietgors man van achteren gefotografeerd vind ik echt prachtig. Zo mooi als zijn verenkleed nu uitkomt. Ook de duikende ijsvogel is geweldig. Zat je schuil ofzo dat je deze vogels allemaal zo mooi in beeld kon brengen?? Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit niet schuil, alle vogels heb ik op mijn fietstocht in de vrije natuur gemaakt met veel geduld.

      Verwijderen
    2. Dat vind ik echt zo knap van je.
      Echt hele mooie foto's.

      Verwijderen