advanduren

maandag 19 juni 2017

Ransuil

Na 'n tip van Ben van den broek dat er Ransuilen waren ben ik wezen kijken en ja hoor ze waren aan het jagen, alleen de eerste avond lukte het niet om foto's te maken dus ben ik de volgende avond weer geweest met mooier licht en het was genieten, hij of zij kwam steeds dichterbij dat ik hem vol in beeld had, ook zat 'n jong vrij op 'n tak.

                                                                 Veel kijkplezier
                                               Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


                                                            Filmpje van de Ransuil

Ransuil, (juv.) later liep hij naar boven op 'n kale tak.

Ransuil, (juv.)

Ransuil, (juv.)

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil, effen uitrusten.

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil, kwam recht op mij af.

Ransuil, 

Ransuil

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil,

Ransuil, vloog vlak voor mij langs.

Ransuil,


En bedankt voor de reactie op deze blog.

8 opmerkingen:

  1. Prachtig Loes. Adembenemende foto's van de vliegende Ransuil. OOk het filmpje van het jong is gaaf!

    Unieke kans lijkt mij.


    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, fijn dat het jouw ook zo goed gelukt is. Wereldopnamen... Gr Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes.
    Tja, ook jou is het gelukt om werkelijk geweldige platen te maken van deze mooie uilensoort.
    Ook heel leuk dat filmpje van het Ransuilen jong.
    Schitterend om zo'n uil te zien jagen
    Die had ik ook wel willen zien!
    Prachtige foto's
    Groet Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Uilen zien vind ik altijd bijzonder. Wat heb jij een schitterende platen kunnen maken met geweldig licht.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige platen van deze mooie uil !
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie serie zeg, leuk dat jong zo mooi vrij in de boom en dan zo'n vliegende velduil zo mooi erop krijgen is helemaal geweldig
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,
    wat geweldig om deze platen van de ransuil te zien. Zoals jij hem vliegend hebt weten te fotograferen is echt supermooi! Het filmpje was ook geweldig met dat jong. Dit is toch echt super genieten zeg. Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen