advanduren

zaterdag 15 juli 2017

Vockestaert en Alphen a/d Rijn

Nadat Bert van Bommel mij belde of ik mee wilde naar de Aziatische Goudplevier om naar de Biesbosch te gaan zei ik geen nee omdat het voor ons 'n nieuwe soort was, om 12.00 uur daar aangekomen was hij nog niet gezien, het zal toch niet waar zijn dat hij is vertrokken.
Na 'n lange tijd wilde we naar de Visarend gaan toen iemand zei dat hij de Aziatische Goudplevier zag maar voordat we 'n foto konden maken vloog hij weer weg.
We wilde om half 4 weggaan wegens de file maar we zijn toch gebleven en dat loonde ook omdat hij terug kwam na 4 1/2 uur hebben zitten wachten, alleen het licht was niet mooi die kwam van de zijkant, ook liepen er Konikpaarden en Schotse Hooglanders.
Maar toen vloog mijn P 900 van Nikon van mijn statief en je raad het al die was kapot hij bleef maar in en uit zoomen en niet meer scherpstellen, dus die lig nu bij rotronica in krimpen aan de IJssel met dank aan Bert die heeft mij daar gebracht.
Gelukkig had ik ook mijn Nikon D 7100 met telelens bij me.
En 'n paar dagen later weer in mijn eigen gebied de Vockestaert geweest, waar de Blauwborst meewerkte en naar mij toe kwam lopen ook 'n juv. die op afstand bleef.
Bij de Rietzanger waar het nest is weggemaaid bij de Groeneweg, dus was ik weer woest, elk jaar zeg ik half aug. maaien maar nee hoor.
De Boerenzwaluwen werden door hun ouders gevoerd en daar heb ik ook zo'n anderhalf uur gestaan met afstandsbediening.

                                                                    Veel kijkplezier
                                                   Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


                                                 Filmpje van de Aziatische Goudplevier

Aziatische Goudplevier

Aziatische Goudplevier

Aziatische Goudplevier

Vierbandsmalbok

Vierbandsmalbok

Vierbandsmalbok

Konikpaarden bij de Biesbosch

Konikpaard met Schotse Hooglanders

Distelvlinder

Waterhoen

Gewone Oeverlibel,

Steenrode Heidelibel

Groot Koolwitje,

Iacrusblauwtje,

Icarusblauwtje  

Gehakkelde Aurelia, 

Zanglijster

Huismus (man)

Huismus (man) met 'n Krekel denk ik.

Rietzanger, daar is het nest weggemaaid.

Rietgors (juv)

Pimpelmees

Blauwborst (juv)

Blauwborst (juv)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Boerenzwaluw, zal alvast mijn snavel open doen wie weet.

Boerenzwaluw,

Boerenzwaluw,

Boerenzwaluw,

Boerenzwaluw, druk, druk, druk voor de ouders.

Boerenzwaluw, die rustig zijn beurt afwacht.

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw, insecten genoeg.

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw


                                                 En bedankt voor de reactie op deze blog

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes, de aanhouder wint. Mooie opnamen van de Aziatische Goudplevier. Ja ook met de boerenzwaluw is het genieten... Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loes je hebt de Aziatische Goudplevier er goed op staan, ik had hem een stuk verder weg. Voor de rest is het weer genieten wat je aan verschillende soorten laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes
    Ja dat was even geduld hebben maar dat is gelukkig beloond met een Aziatische goudplevier, je hebt hem er mooi opstaan.
    ook je andere foto's zijn heel mooi, De Boerenzwaluwen staan er super op!
    Groet bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige serie, niet alleen de mooie goudplevier, maar ook de andere vogels en vlinders. En de dieren in de Biesbosch, wat een leuk gebied, ik ken het te slecht om zomaar heen te gaan. De zwaluwserie vind ik geweldig mooi
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    De goudplevier was geluk hebben: de aanhouder wint weer eens. Ook al is de complete reeks de moeite van het bekijken waard, het laatste deel met vooral blauwborsten en zwaluwen vind ik heel fraai geworden. Keer op keer blijkt dat er veel te zien is voor wie goed kijkt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    een mooi blog met schitterende beelden.
    Heel jammer om te lezen dat je P900 van je statief af kukelde en nu bij de maker ligt. Ik hoop van ganser harte dat ze deze nog konden maken. Je had gelukkig nog een camera mee maar toch. De foto's en het film[je van de Aziatische Goudplevier zijn erg leuk. Ook de andere foto's van de blauwborst, de vlinders, de smalbok en de paarden zijn geweldig.
    Echter... de serie van de zwaluwen wint het want dat vind ik altijd zo leuk om te zien met die open bekkies :-) Prachtige opname heb je daarvan gemaakt. Ik heb zitten genieten.
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen