advanduren

donderdag 12 oktober 2017

AWD. eind september.

'N paar dagen na de Edelherten ben ik met Frank naar de AWD. geweest en hebben we wat paddenstoelen gezocht, we kwamen nog Goudhaantjes tegen en de Roodborsttapuit de Vuurgoudhaan werkte niet mee, ook nog 1 Kleine Vuurvlinder en 'n Kruisspin.
Wel kwamen nog we nog wat Damherten tegen maar ze waren nogal rustig te vroeg.

                                                                  Veel kijkplezier
                                                 Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


Kruisspin.

Kleine Vuurvlinder

Panteranemiet

Paddenstoel onbekend,weet iemand deze naam, de onderkant staat hieronder.

de onderkant van de bovenste paddenstoel.

Denk 'n Tonderzwam, was ongeveer 35 cm. groot.

Gekraagde aardster

Parasolzwam

Parasolzwam

Parasolstuifzwam

Vliegerzwam, mijn eerste.

Goudhaan

Roodborsttapuit (man)

Damhert, met tegenlicht

Damhert

Damhert

Damhert

                                                 En bedankt voor de reacties op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Leuke blog over de AWD.
    De foto dat je de paddenstoel van de onderkant hebt gefotografeerd is echt prachtig.
    En hoe jij het toch elke keer voor elkaar krijgt om het Goudhaantje er zo goed op te krijgen, weer super gelukt.
    Mooi ook de foto's van de damherten.
    Groet bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    De AWD hebben iedere keer weer iets interessants te bieden. Goudhaantjes heb ik er dit jaar nog niet gezien, paddenstoelen wel en niet weinig ook. Je hebt een paar mooie exemplaren op de plaat gezet. Het lijkt wel dat de bronst nog echt op gang moet komen. Ik was er gisteren (13 okt) en het was ook toen betrekkelijk rustig.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes
    Mooi zijn ze weer de paddestoelen prachtig in beeld gebracht ook heb je weer de damherten gespot.
    Het blijft een mooi gebied de Awd,mooie foto's
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Loes Mooie paddenstoelen en de herten vind ik mooi.
    Toch aardig gelukt die dag met veel soorten dieren.
    Groeten,...Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    weer een heel mooi en variabel blog met alle leuke dingen in de AWD. Ik moet tot mijn schaamte zeggen dat ik dit jaar nog iet een keer in de AWD ben geweest terwijl ik er andere jaren echt wel veelvuldig kwam. Gewoon te druk met werk en andere bezigheden.
    Maar even over je foto's: Wat ene pracht al die mooie paddestoelen, herten en zelfs nog een vuurvlinder. Het goudhaantje is echt super en ik hoop deze dit jaar wel te kunnen footgraferen. Die onbekende paddenstoel ben ik nog voor je gaan zoeken maar ik kom iet verder dan toch een porseleinzwam. Prachtige foto's.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook hier weer bewondering voor je goudhaanfoto. Ook leuke paddenstoeltjes en als je naar de AWD gaat mag het damhert niet ontbreken. leuke afwisselende serie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen