advanduren

zondag 17 december 2017

Vockestaert

Gisteren 16-12-2017 scheen de zon dus om erop uit te gaan, bij de Kandelaar maakte ik 'n schuiver met de fiets (gladheid) en daar lag ik op de grond en kijk eerst of iemand mij zag liggen maar gelukkig was ik alleen en markeerden niks wel stond mijn stuur scheef, dus voorzichtig opgestaan en het stuur rechtgezet en ben in het gras 'n stukje verder gelopen en toen zag ik ineens 'n regenboog en heb er eerst 'n foto van gemaakt en 'n paar minuten later begon het kort te regenen.
dus naar mijn bekende plek gegaan daar kwam ik de eerst 'n Grote Zilverreiger tegen die op jacht was naar 'n visje en ja hoor hij had er 1 te pakken die hij uit zijn snavel liet vallen en de tweede keer lukte het wel, 'n stukje verder zag ik 'n paar Graspiepers en 'n overvliegende Bergeend, toen ik het pad afliep zag ik weer 'n regenboog dat voorspelde niet  goeds en daar kwam 'n flinke regenbui en kon ik nergens schuilen maar was ook van korte duur, daarna naar de Abtswoudse bos gegaan om te kijken of er al Kleine zwanen waren en ja hoor 6 stuks waren er aanwezig dus heb ik mijn statief neergezet maar dan krijgen ze al gauw argwaan maar kon gelukkig nog 'n paar foto's maken ook van de Blauwe reiger.
Daarna fietste ik de Harreweg af en daar zat 'n Torenvalk op 'n paal die daar bleef zitten ondanks er 'n paar fietsers voorbij fietste, toen ben ik voorzichtig afgestapt en hij bleef gelukkig zitten en kon hem van dichtbij fotograferen.

                                                                  Veel kijkplezier,
                                                 Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

Het pad waar ik viel met met de fiets en op de voorgrond 'n regenboog.

Ooievaars, 4 stuks waren aanwezig.

Ooievaar,

Grote Zilverreiger, plons en hebbes, helaas met tegenlicht.

Grote Zilverreiger, hebbes maar niet voor lang.

Grote Zilverreiger met vis,

Grote Zilverreiger de eerste poging,

Oeps hij laat de vis vallen,

Grote Zilverreiger, de tweede poging die wel lukte.

Grote Zilverreiger

Graspieper

Bergeend,

Regenboog

Blauwe reiger
Torenvalk

Torenvalk

Donkere lucht in de verte,

Kleine Zwaan,

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan
Kleine Zwaan,

Kleine Zwaan,

                                                              Hierbij wens ik iedereen,

                                                  En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Mooie landschapsfoto's heb je gemaakt en zeker met de regenboog erbij.
    De reportage van de Grote Zilverreiger is heel goed gelukt.
    De Torenvalk staat er prachtig op, en wat zijn ze toch mooi de Kleine Zwanen, die hoop ik ook nog dit jaar te zien.
    Weer een mooie blog geworden.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Gelukkig heb je niks over gehouden van die val dan een paar mooie foto's van de regenboog.
    En de foto's van de grote zilver reiger met vis zijn prachtig en ook natuurlijk de prachtig kleine zwanen met hun mooie geluiden , weer super gedaan.
    Ik wens jouw en al jouw lezers prettige feestdagen en alvast een goed foto jaar en een gezond 2018.
    Mvg Rob Wijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Wat viel mij deze keer het meest op? Een vissende zilverreiger. Het is altijd een mooi gezicht om er een bezig te zien. Daarnaast de torenvalk. Een mooi scherp beeld waarop de details goed te zien zijn. Als derde de kleine zwanen, waar je enkele prachtige platen van laat zien.
    De plaat met de beste wensen is een hele fraaie afsluiter (ik stuur mijn wensen later).
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie momenten toch weer, de vissende zilverreiger, dat prachtige torenvalkje en die mooie kleine zwanen, die heb je allemaal weer zo mooi erop staan....heerlijk als je zo'n gebiedje in de buurt hebt waar je zoveel vogels kan fotograferen.
    Ben wat aan de late kant voor een Kerstwens,dus dan gewoon de beste wensen voor 2018 met weer veel mooie momenten in de natuur.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes, weer een mooie serie.
    Ik wens je een vogelrijk jaar toe met vele nieuwe kansen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    weer een heel stel prachtige natuurfoto's.
    De wilde zwanen zijn geweldig. Ook dank voor al je leuke berichtjes en je ook je medeleven na het overlijden van onze kleinzoon.
    Ik wil je toch een heel mooi uiteinde komen wensen en een heel mooi begin van 2018.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen