advanduren

zondag 22 april 2018

Schiedam en omstreken.

De laatste week bijzondere vogels gezien zoals de Zwartkopmeeuw, en de Beflijsters, de eerste keer werkte de Beflijsters niet mee, dus ben ik de volgende dag weer geweest en daar heb ik mij 'n paar uurtjes verscholen tussen de bosjes, ook de Groene Specht, Ransuil en Frank Kremer ontdekte 'n Appelvink en kon ik net 'n foto maken voor hij weg vloog.
Van de Snor heb ik in de vroege ochtend uren weer foto's gemaakt ook met 'n filmpje met zang erbij.
In de Broekpolder kwam ik 'n Winterkoning tegen die met nestmateriaal aan het slepen ik stond op zo'n 6 meter en trok zich niets van mij aan. De Geoorde Futen zijn ook weer aanwezig.

                                                                   Veel kijkplezier,
                                                 Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

                                                        Filmpje van de Snor met zang


Snor

Snor

Zwartkopmeeuw, 15 stuks waren er aanwezig.

Zwartkopmeeuw

Appelvink,
Gezien door Frank kremer  nadat hij mij wees waar hij zit, kon ik er 'n opnamen van maken.

Ransuil, zit erg verstopt.

Grote Bonte Specht

Groene Specht

Groene Specht

Beflijster (vrouwtje)

Beflijster (man) met 'n rupsje.

Beflijster (man)

Beflijster (man)

Geoorde Fuut

Geoorde Fuut

Winterkoning, druk druk druk.

Winterkoning met nestmateriaal.

Winterkoning, tussen de werkzaamheden zong hij ook nog.

Winterkoning 

Winterkoning
                                              En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Je scoort weer hoog met bijzondere soorten. Een beflijster prachtig op de plaat (vooral 12), maar ook geoorde futen en zwartkopmeeuwen. Maar je mag ook blij zijn met de spechten (vooral de groene) en het winterkoninkje. Hoe vaak krijg je de kans om die kleine op je gemak te volgen?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Ze Staan er allemaal weer mooi op al deze soorten,
    De Snor heb je heel fraai helemaal vrij kunnen zien en fotograferen.
    En weer bijzonder en goed op de foto staat de Beflijster, op het bekende grasveldje!! Super ook dat je een Ransuil vond.
    De foto's van de Winterkoning zijn ook prachtig!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes, je laat hier weer een mooi rijtje vogels zien. Vooral de beflijster is prachtig. Heel goed gedaan om zo'n schuwe soort te fotograferen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    wat zie jij toxh altijd veel verschillende vogels :-))))
    Heel mooi want zo kunnen wij extra genieten. Die groene specht is wel een beetje jaloersmakend hoor en ook die beflijster. Een snor op de foot krijgen is ook nog gene gemakkelijke opgave maar jij hemt dat wel en hoe! Echt weer een blog vol genietmomenten. Klasse.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes,
    Het is prachtig dat het weer lente is en dat een hoop zomergasten er weer zijn en dat laat je ook prachtig zien en ook heb je weer de Beflijster en de ransuil gefotografeerd .
    Geweldig gedaan !!
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen