advanduren

donderdag 10 mei 2018

Vockstaert

Van de week iets bizars gezien en gefotografeerd, zie ik 'n Zwarte Kraai overvliegen met 'n eitje van de Grutto in zijn snavel en de Grutto's en Kieviten zetten de aanval in maar het mocht niet baten en er werden 3 eieren meegenomen, verders heb ik nog leuke soorten gezien.

                                                                    Veel kijkplezier,
                                                   Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

Kievit (pul)

Zwarte Kraai, met de 2e Grutto ei.

Zwarte Kraai, met 'n Grutto ei.

Grutto

Rosse Stekelstaart, was 1 dag aanwezig .

Boomvalk, zijn ook weer in ons land.

Boomvalk

Boomvalk

Haas

Zingende Rietzanger

Zingende Grasmus

Grasmus

Tuinfluiter

Tuinfluiter

Kneu

Boomkruiper

Grote Roodoogjuffer

Landkaartje

                                                   En bedankt voor de reactie op mijn blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Ondanks dat het een triest gezicht is, Het leegroven van een Grutto nest, vind ik het wel hele bijzondere foto's die je er van gemaakt hebt.
    Ook dat is natuur helaas, de Grutto heeft het al moeilijk.
    Verder heb je weer een hoop mooie soorten er goed op staan.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Zo'n eierroof is wel bijzonder om te zien en zelfs ook nog op de plaat te krijgen. Jammer voor de grutto, de natuur is soms meedogenloos.
    Je bent goed thuis in de kleine vogeltjes, het is weer een flinke collectie.Een prachtig landkaartje tot besluit.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer vol bewondering je vogelfoto's bekeken, hoe krijg je het toch voor elkaar ze van zo dichtbij en zo mooi op de foto te krijgen. Tja, de kraai pikt een grutto ei. Dat is de natuur....wat erger is..ik zag dit weekend dat bijna alle weilanden al gemaaid zijn, net nu eer grutto pullen zijn..
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    hoe bijzonder om te zien dat deze rover de eieren wegneemt uit het nest en er in zijn snavel mee weg vliegt. Ik moet wel zeggen dat ik foto 3 ondanks de het gestolen ei, wel heel erg mooi vind!
    Je zag ook een braamsluiper en kon deze echt mooi op de foto zetten. De andere vogels zoals de rietzanger en de grasmus zijn ook heel mooi gelukt.
    Leuk om ook nog een vlinder en juffertje te zien :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes, mooie actie opname van de zwarte kraai met ei. Ja de rest is ook super. Weer een hele mooie serie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen