advanduren

dinsdag 19 februari 2019

14 februari op Valentijnsdag.

Doe zelf niks met Valentijnsdag, het was die dag schitterend weer dus vroeg in de ochtend erop uit met de fiets in de hoop wat tegen te komen en dat was ook zo. In 2012 is bij ons in Schiedam de A 4 aangelegd waar voorheen 'n lange dijklichaam lag en ik er meestal in het weekend daar naar toe ging om vogels te fotograferen zoals de Veldleeuwerik, die heb ik daar voor het laatst gezien en 14 februari was het raak en was er blij mee. Die dag kwam ik Wulpen, Buizerd, Ringmus, Turkse tortel, Kleine Zwaan, Veldleeuwerik en 'n Waterral tegen mijn dag kon niet meer stuk.

                                                                Veel Kijkplezier,
                                                Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

Wulpen

Wulp

Buizerd

Ringmus

Ringmus

Ringmus

Ringmus

Turkse Tortel, ook met baltsgedrag.

Kleine Zwaan

Veldleeuwerik in baltsvlucht en vliegen zingend recht omhoog tot dat je ze niet meer zien en  dan na 'n poosje komen ze weer naar beneden.

Veldleeuwerik  in baltsvlucht.

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik

Waterral

                                                 En bedankt voor de reactie op deze blog.


8 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Dat is een mooie vogeldag geweest,
    Als je al die soorten ziet en ook nog eens kan vastleggen.
    De klapper is de Veldleeuwerik, die heb je er geweldig op gekregen.
    En als toetje ook nog eens een Waterral.
    Weer een hele mooie blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, je hebt weer een heerlijke dag gehad met niet de minste soorten!! De wulpen zijn prachtig en de ringmusserie is ook super. Ik heb ze al lang niet meer gezien. Het wordt tijd, ze moeten wel in de buurt zitten, alleen als ik er heen ga, zie ik ze niet....(geduld en het komt vanzelf een keer) Wéér een waterral is wel super hoor! Maar de veldleeuwerik steelt dit keer de show. Toch een redelijk schuwe vogel en dan zo veel platen zelfs in baltsvlucht, gaaf!!! Maar die serie met die volle kuif omhoog zijn de mooiste!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    De leeuwerik heeft je mooi de kans geboden om hem op de grond te fotograferen. Het heeft fraaie platen opgeleverd. Ringmussen heb ik al een tijd niet meer in de tuin gezien, helaas. Een waterral is altijd een bijzondere waarneming,voor mij al weer een tijdje geleden.
    Groet, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes
    mooi die leeuwerik een erg mooie serie.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes, superopnamen de veldleeuwerik en dan ook nog in vlucht. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    dit kan ik me helemaal voorstellen dat je dag niet meer stuk kon. Dit zijn dan ook weer heerlijk platen zeg en dan ook nog een veldleeuwerik in vlucht. ik moet mijn eerste nog tegenkomen maar ik geniet er bij jou nog mere van want zo kan ik hem mooi ff aan alle kanten bekijken :-)
    Je wulpen, ringmus en kleine zwaan zijn ook al zo leuk om te zien. Wederom een heel fraai blog waar ik weer heerlijk van genoten heb.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je die vogeltjes weer mooi, ze lijken wel gewoon naar jou toe te komen, zoals die veldleeuwerik, geweldig. Ook de wulpen heb je prachtig. De kleine zwaan, ringmus.....ik heb weer genoten van je mooie foto's.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen