advanduren

woensdag 17 april 2019

Schiedam en omstreken

Gelukkig waren er 'n paar mooie dagen maar wel weer veel wind, maar toch wel leuke vogels kunnen fotograferen. het is weer genieten als je in de polders fietst en alle vogels zingen weer hun hoogste lied en daar geniet ik van.

                                                                  Veel kijkplezier.
                                                  Klik op de foto's voor 'n scherper beeld.
                  Mijn volgende blog heb ik foto's gemaakt, voor mij 'n nieuwe soort de Visarend.


Cetti's zanger, verjaagde de Blauwborst uit de boom en ik had gelukkig mijn camera in de hand, het zijn schuwe vogels die je haast nooit vrij kan fotograferen.

Cetti's zanger, die de Blauwborst verjaagde.

Blauwborst (man), die verjaagd werd door de Cetti's zanger.

Kievit met pullen, 'n dag eerder had ze er 4 nu zijn er nog 3 over en was erg koud voor deze beestjes, effen foerageren dan gingen ze weer snel onder moeders vleugels.

Kievit (pul)

Kievit (pul)

Grutto in vlucht.

Grutto, aan het foerageren.

Grutto, aan het foerageren.

Grutto, na het foerageren werden de veren gepoetst.

Grutto

Zingende Fitis

Fitis

Winterkoning

Rietzanger, soms door de harde wind zaten ze laag in het riet.

Rietzanger in baltsvlucht

Roodborst

Heggenmus


                                                En bedankt voor de reactie op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Die heb je heel goed, de Cetti's Zanger. Die weigert bijna altijd om zich helemaal te laten zien.
    En de foto's van de Koning van de Weide, de Grutto vind ik ook super.
    De Rietzangers zijn ook weer terug en dat is in de ochtend goed te horen. Inderdaad genieten.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, ja de cetti's zanger is een topper. Zo moeilijk te fotograferen!! Prachtig de weidevogels. Was het maar altijd lente!! Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Oh, wat is het heerlijk buiten!!! Ik geniet met je mee. Prachtig die grutto's! De Cetti's zanger steelt wat mij betreft wel de show, omdat we hem wel steeds vaker zien en horen, maar zo mooi platen toch heel bijzonder is!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Er is al veel gezegd over de Cetti's zanger: ik heb hem nog nooit gezien! Leuk dat je kievitkuikens heb gezien. Op het nieuws hoorde ik dat er veel kuikens dood gevonden zijn. Door de droogte is de grond te hard en is er geen voedsel voor de kleintjes. Waar moet dat naartoe? Je hebt al heel wat teruggekeerde vogels kunnen vastleggen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    weer een heel mooi blog met weidevogels en andere vogels. Ik ben onder de indruk van je vliegende rietzanger!!!! Wat gaaf om die zo te kunnen vangen zeg! En je zag ook al kleine pulletjes.
    De blauwborst heb ik zelf dit jaar ook nog nit gezien maar de Cetti's zanger heb ik zelfs nog nooit gezien. Tezamen met je andere vogeltjes een prachtige post. Ik heb weer genoten :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen