advanduren

zaterdag 18 januari 2020

Ross'Gans

In Schiedam zit al 'n tijdje 'n Ross'Gans tussen de Grauwe ganzen en is 'n dwaalgast . De eerste keer zat hij ver weg en 'n paar dagen later kon ik hem dichterbij fotograferen toen het rustig was.
De Ross'Gans broedt in N-Canada op de Toendra en overwinterd tot in het zuiden van de Verenigde staten en het noorden van Mexico. Ook kwam ik 'n IJsvogel, Huismus, Roodborst en Ooievaars tegen.

                                                                   Veel kijkplezier,
                                                    Klik op de foto voor 'n beter beeld.


IJsvogel (man)

Huismus (man)

Roodborst

Roodborst

Roodborst

Ooievaar

Ooievaar

Ross'Gans tussen de Candese Ganzen.

Ross'Gans, met links 'n Grauwe Gans.

Ross'Gans

Ross'Gans

Ross'Gans

Ross'Gans

Ross'Gans
 
                                              En bedankt voor de reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Goed dat je de Ross'Gans ook hebt kunnen vastleggen en ook dichtbij, staat er fraai op.
    Leuk de IJsvogel, dat is voor mij alweer even geleden dat ik er één heb kunnen fotograferen.
    En Huismussen zie ik bij mij in de tuin en buurt steeds minder, het gaat niet zo goed met deze soort.
    De Roodborst die rechtop staat vind ik heel leuk, en een Ooievaar zien en vastleggen is altijd mooi.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Wow, je hebt de Ross'Gans er prachtig op staan!
    Natuurlijk is het ook super een ijsvogel tegen te komen. Net als de roodborst end mus mooie foto's. Ook de Ooievaar leverde je een paar hele leuke foto's op!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Zo'n bijzondere vogel zo goed kunnen vastleggen doet iedere vogelaar natuurlijk graag. Het blijft een bijzonder gezicht om in de winter een ooievaar te zien. Roodborstjes zijn er dit jaar wat minder lijkt het, dus des te prettiger als je er een mooi kunt fotograferen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    wederom weer een hele fijne serie met mooie vogels.
    De huismus heb je echt heel mooi kunnen vastleggen. Het zijn best wel druk doende vogeltjes maar je had geluk dus :-) Die Ross'Gans staat er ook super op en je kon hem van mooi dichtbij footgraferen. De ooievaar is ook al zo supermooi geplaat zeg! En het roodborstje is echt zo gaaf!!!! Ik heb weer enorm genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen