advanduren

zondag 31 januari 2021

Vockestaert en omgeving.

 Zo af en toe stap ik op mijn fiets en maak ik mijn ronde, deze Heggenmus heb ik vanaf mijn balkon gemaakt. In de polder zaten 'n groepje Koperwieken en verder op mijn tocht door de polder 'n groep Smienten 'n stuk minder als andere jaren, verder 'n Kokmeeuw en op verschillende plekken waren ook Grote Zilverreigers waar er 1 geringd was+ zat er 'n Buizerd die lang op 'n paalzat.

                                                        Veel kijkplezier.

                                          Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Heggenmus

Heggenmus

                                                            Heggenmus

Koperwiek

Smient (man)

Smienten

Smient (vrouwtje)

Smient (man)

Kuifeend (vrouwtje)

Kuifeend (man)

Kuifeend (man) links het vrouwtje.

                                                               Kuifeend (man)

                                                           Kokmeeuw.

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger. (geringd)

Buizerd

Buizerd

Buizerd

Buizerd

Buizerd

                                           En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    De Heggenmus die in mijn tuin zit laat zijn zang al weer flink horen,dus die weet dat het voorjaar eraan zit te komen.Die bij jouw heb je er mooi opstaan. Wat een gaaf Eendje is de Smient ook, net zo als de Kuifeend, deze soort zie je nu al meer dan de Wilde Eend.De Grote Zilver staat er ook mooi op,wie weet waar deze geringde vandaan komt.
    En kijk die Buizerd er eens fraai bij zitten, super!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Het is wat stilletjes met vogels bij mij in de omgeving. In de AWD wel redelijk wat watervogels. Smienten hebben blijkbaar geen voorkeur voor de kuststrook, want die heb ik al een tijd niet gezien. Het is toch altijd weer lekker dat je een stuk fietsen kunt combineren met vogels observeren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie weer, Loes!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ook deze serie is geweldig.
    mooi om de smienten zo te zien en de kuifeendjes.
    Maar de heggemus is ook mooi van dichtbij en superscherp weergegeven. Prachtig zeg. En dan die buizerd wow 💚
    Heel knap.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi hoor, dicht bij huis is ook genoeg te zien. Waren de smienten zo goed te benaderen? Je had ze best van dichtbij.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen