advanduren

vrijdag 2 april 2021

Op 1 april het eerste Oranjetipje gezien in midden Delfland.

Onder het Oranjetipje zijn foto's van maart. Van Vockestaert naar Abtswoudse bos enz. daar maak ik rustig zo'n 50 kilometers per dag op de fiets mijn rondje zodat ik niks mis dan zie je het meeste. De overige foto's zijn nog van maart waar ik ook nog 2 Lepelaars tegenkwam, aanwezig was ook Toendrarietgans en kleinere vogels.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter beter beeld.


Oranjetipje (man)

Oranjetipjes (man)

Oranjetipje (man)

Toendrarietgans

Toendrarietgans

Lepelaar

Lepelaar.

Lepelaar

Grote Zilverreiger met vis.

Badderende Meerkoet

Rietgors (vrouw)

Rietgors (vrouw)

Rietgors (man)

Graspieper

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

                                                          Roodborsttapuit

Boomkruiper

Zingende Roodborst

Roodborst

En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Mooi is het Oranjetipje, ik moet toch eens opletten of ik die ook ergens zie. Leuk ook de Lepelaar, zo komt alles uit zuiden weer hier terug.
    Je vrouw Roodborsttapuit staat er ook heel goed op, net zoals de gewone Roodborst, knap gedaan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely bird photos all of them, and I love the butterflies photos !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Zulke tochten leveren inderdaad wat op, wellicht zelfs ook nog een goede conditie. Als je nu naar buiten kijkt begrijp je niet dat er al vlinders te zien waren, zo vroeg in het seizoen. En dan zelfs oranjetipjes! Lepelaars en zilverreigers heb je ook mooi kunnen zien. Lepelaars zijn momenteel al druk bezig met nestelen. De platen van de roodborsttapuit zijn heel fraai.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    wat gaaf dat je al oranjetipjes hebt gezien. Ik heb het idee dat ik door de drukte op mijn werk helemaal niks meer zie hahahaha.... Gelukkig zijn er dan nog foto's zoals bij jou want je zag weer mooie vogels . Toevallig heb ik wel 2 lepelaars hier gezien . Die zilverreiger met die vis is echt een topper zeg :-) Leuk om al die kleine vogeltjes alweer te zien zoals roodborsttapuit, rietgors, boomkruiper en roodborst.
    Ik heb weer genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, zo vroeg al het oranjetipje, twee zelfs. Ik ben jaloers want hier moet ik het nog maar afwachten. Het veldje waar vorig jaar pinksterbloemen stonden, en waar de oranjetipjes toen zaten, is door geiten of schapen begraasd, ik zie er nu geen enkele pinksterbloem meer. Deze week nog maar eens kijken, maar op andere plekken stonden ze al, dus ik vrees dat de dieren iets teveel hebben opgegeten (inclusief de eitjes of de rupsen in hun cocon ( begrazing was vorig jaar in juni).

    BeantwoordenVerwijderen