advanduren

zondag 16 mei 2021

Ik geniet van de natuur.

 Omdat het weer niet altijd meewerkt bewolkt regen en wind, het lijkt eerder 'n late herfst dan lente. Als er 'n aardige dag tussen zit ben ik er toch tussenuit geweest. alleen als het mooi weer is dan is het vreselijk druk met fietsers en wielrenners dan vlucht ik ergens naar toe waar het rustig is.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld


Huizebraspin.

Rietzanger.
Soms zitten ze ook in 'n boompje te zingen.

Canadese Gansjes (pullen

Canadese Gans.
Een van de ouders van deze kleintjes.

Boomkruiper.
hoorde hem op 'n boomstam en ineens lande hij op de grond en pakte 'n insect.

Scholekster

Zwartkop (vrouw)

Zwartkop (vrouw)

Tapuit

Tapuit

Tapuit

Fuut

Fuut

Aalscholver
Zit zijn vleugels te drogen op de molen de Kameel, vanaf mijn balkon gemaakt.

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw.

Bosruiter

Bosruiter

Bosruiter

Bosruiter

Bedankt voor de reactie van deze blog.


In mijn volgende blog ben ik naar de AWD. geweest.


5 opmerkingen:

  1. prachtig, als je tussen de buien door of op de betere dagen toch nog zoveel moois ziet en kan fotograferen. Vooral die bosruiter vind ik top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Tja het voorjaar wil nog steeds niet vlotten maar je hebt je soorten wel goed voor de lens gehad.
    Het vrouwtje Zwartkop is weer prachtig, net zoals de Tapuit in het zomerkleed.
    De Zwaluwen zijn allemaal weer terug en het Boertje staat er prachtig op.
    Super ook de Bosruiter, die heb ik dit jaar nog niet gezien.
    Mooie blog weer.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap Loes, het weer zit inderdaad niet mee, bij ons ook veel wind en regen. Je hebt nochtans een echt zomers sfeertje in deze prachtige serie weten te leggen. Zonder de andere foto's te kort te doen maar de bosruiter, zwartkop en de tapuit zijn echt top, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Je bent wel naar de goede plekjes gevlucht, want je hebt weer een aantal fraaie momenten gehad. Vooral de bosruiter spreekt mij aan. Ook de zwartkop en de fuut in actie staan er knap op. Tapuiten zijn de laatste tijd in het duingebied volop te zien, dus daar profiteer ik weer van. Jij hebt dat duidelijk ook gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, Loes, het is weer een geweldige serie!!
    Die Bosruiter!!! die tapuit en oh, zo schattig die vrouw zwartkop!
    Maar ja zo kan ik alles wel opnoemen want die zebraspin is ook een briljante foto! En de boerenzwaluw ook al top. De gewone fuut heb je prachtig in actie op de foto gekregen, heel leuk.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen