advanduren

vrijdag 18 juni 2021

Weer op de fiets in mijn uppie en rustig kijken luisteren en observeren.

Op mijn ronde toch weer verschillende soorten gezien en geduldig staan wachten. het is mij opgevallen dat er minder Boerenzwaluwen zijn dan vorig jaar, of dat komt door het slechte voorjaar, koud veel wind en regen. Hazen zie ik weer meer dan andere jaren, totdat ze straks weer worden afgeschoten dan staan ze weer op de rode lijst. Ook weer jonge bergeendjes tegen gekomen. Zwartkop (man) die uitbundig zat te zingen en 'n Lepelaar die vlakbij land, De bosrietzanger weer op zijn oude plek zat te zingen.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Boerenzwaluw.

Haas

Roek

Bergeendjes

Bergeend

Bergeendjes

Dagkoekoeksbloem.

Zwartkop (man)

Zwartkopman (man)

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Bosrietzanger

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

Mijn volgende blog gaat over de Kluut met dramatische einde van de kuiken(s)

3 opmerkingen:

  1. Dag Loes,
    Wat een fraaie platen van de lepelaar! Het zijn schitterende vogels die je prachtige vluchtbeelden bezorgden. Soorten als de zwartkop en de bosrietzanger heb je ook goed kunnen "vangen". Een bergeend met pullen is natuurlijk ook een schoonheid.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Je vliegend Roek vind ik mooi vastgelegd, en wat zijn ze leuk die kleine Bergeendjes.
    Super de foto's van de Lepelaar, en dan ook nog eens een Bosrietzanger zo fraai vastgelegd.
    Mooie Blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    ik begin even met je serie foto's van de lepelaar want die heb je werkelijk supermooi weten te fotograferen :-))) Prachtige houdingen.
    Ook de zingende bosrietzanger kon je heel raai vastleggen net als de zingende zwartkopman. Ik zie hier gelukkig nog wel veel boerenzwaluwen maar het zou ook aan het weer kunnen liggen hoor dat ze of wat later zijn of dat er minder zijn. Bij mij is dat niet opgevallen.
    De kleine bergeendjes zijn ook heel leuk. Hier zag ik alweer nieuw nageslacht van de bergeenden :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen