advanduren

maandag 13 juni 2022

Een dag lekker rust waar ik niemand tegen kwam alleen in de middag, dus heb ik van de Steltkluten genoten en ook de andere vogels.

 Ik had 'n geluk dat ik op 1 dag verschillende soorten hebt gezien dus kon mijn dag niet stuk. Van de Steltkluten heb ik het meeste foto's gemaakt, het is wel 'n lange blog.


Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n grroter en beter beeld.


Filmpje van 'n Bondbekplevier



Witte Kwikstaart (adult)

Witte Kwikstaart (juv)

Kleine Karekiet.
Ze hebben hier 'n nest gemaakt.

Kleine Karekiet

Kleine Karekiet

Bontbekplevier

Kleine Plevier

Kluut (juv)

Kluut+Buizerd.
In de aanval tegen 'n Buizerd.

Buizerd+kluten.
Er komen meer Kluten achter 'n Buizerd aan.

Kluutjes.
Er moet na het foerageren wat erg vermoeiend is ook 'n dutje doen.


Kluut (juv)

Kluut (juv)
Rekken en strekken met de pootjes en vleugels.

Kluut (juv)

Oeverzwaluw

Oeverzwaluw

Oeverzwaluw

Oeverzwaluw

Oeverzwaluw (juv)

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut 

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Ongelofelijk wat een fantastische natuurmomenten. En wat heb je schitterende foto's gemaakt. De kluut en buizerd samen in aktie is echt indrukwekkend. De kleine kluutjes schattig. De steltkluten adembenemend emend, wow!! En knap zoals je die watervliegtuig oeverzwaluwen het geplaatst, mooi !
    Genoten,
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Loes,
    Hele mooie verzameling van fijne soorten.
    Leuk de Bontbek en de Kleine kar.
    Gaaf dat je de verdedigende Kluten met de Buizerd kon vastleggen.
    En de Stelkluut vliegt bijna je camera in.
    mooie foto's hoor.
    En super de kleine Stelkluut pul, dat die maar snel groot mag worden.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    De steltkluut is onbetwist de topper deze keer. Je hebt het wel getroffen dat je deze vogel zo goed in beeld kon krijgen. Maar je gele kwikstaart ziet er volgens mij wel erg wit uit. Jonge kluten zijn ook al een prachtige waarneming, waarbij foto 8 en 12 dezelfde zijn. En dan nog fraaie platen van oeverzwaluwen, kleine karekiet en bontbekplevier. Het is duidelijk een mooi gebied waar je geweest bent.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Je hebt op een dag heel wat mooie soorten voor de lens gekregen waarvan de steltkluten wat mij betreft het meest aansprekend zijn. Zo te zien zat je er erg dicht bij. De vliegende op nr. 24 vind ik dan weer de mooiste van allemaal. Leuk ook die jonge kluutjes. Kluten kunnen erg agressief zijn, ze verdedigen hun territorium met veel moed waarbij ze een buizerd niet schuwen zoals jij laat zien. Leuk ook dat filmpje van de bontbek.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen