advanduren

dinsdag 2 augustus 2022

Zoals altijd ga ik op de fiets weg omdat je dan het meeste onderweg alles in de gaten kan houden.

Je wilt natuurlijk het vogeltjes zo dicht mogelijk kan fotograferen, soms lukt het en soms niet en nu is het rustig ga niet speciaal op 'n vogel af zie wel wat ik tegenkom, zie wel weer meer vlinders. 

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Ze zijn er weer die jagers , altijd waardeloos als er weer van alles wordt afgeschoten, als je die knallen hoort draait je hart om.


Distelvlinder

Paardenbijter

Oranje Zandoogje

Oranje Zandoogje

Dode Gans.
Ben benieuwd of andere vogelaars het ook hebben doorgegeven, maar dat denk ik niet met hun kijker of telescoop, hij lag achter 'n droog stukje grond vanaf het pad te zien. Als het de vogelgriep is dan is het slecht voor de Roofvogels.

Lepelaar.
Deze kwam aanvliegen en zette de landing in.

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaars

Pimpelmees (juv)

Fitis

Fitis

Fitis

Boerenzwaluw

Buizerd

Steenuil.
Deze uil kwam ik op 'n nieuwe plek tegen.

Steenuil

Steenuil

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Lekker hoor die lepelaar mooi gefotografeerd aanvliegend en bij de landing! Mooi ook het oranje zandoogje. Die zie ik bij mij niet. Het steenuiltje is natuurlijk de mooiste van dit blogje, maar de serie van de fitis is ook heel leuk!!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Jagen is wel eens nodig, zo lang het maar gaat om soorten waarvan er echt teveel zijn en vooral als ze ook nog schade veroorzaken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor damherten in de AWD.
    Jouw tripjes leveren altijd wel wat bijzonders op. Natuurlijk is het triest als je dode vogels ziet, want dan zijn het vaak slachtoffers van de vogelpest. De steenuil steelt hier weer de show.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Inderdaad waardeloos die jagers, ik snap niet wat ze zo leuk vinden aan dieren afknallen want met faunabeheer heeft het vaak niks te maken, er zit al zo weinig wild. in het bos waar ik tegenover woon heb ik een twintigtal jaren tijdens elke wandeling wel reeën gezien, de laatste jaren geen eentje meer, allemaal afgeschoten. Mooie serie, de lepelaars springen er wat mij betreft uit, maar het is natuurlijk fantastisch als je een nieuw plekje ontdekt waar steenuiltjes zitten.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen