advanduren

maandag 13 maart 2023

AWD

 Op 1 maart zou het prachtig weer zijn met volop zon, dus vroeg op de trein gestapt en onderweg was het al mistig dus vertrouwde ik het niet. Daar aangekomen volop mist en koud, dus ging ik aan de wandel en was er nog niks te zien. Zag wat later 'n Grote Zaagbek in de mist zo ook de Dodaars. Dus heb ik 10 km. afgelegd dat ik op de terugweg nog 'n Grote bonte specht, Boomkruiper en 'overvliegende Havik tegen kwam. Hoop voor de volgende keer beter weer.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Mager ochtendzonnetje door de bomen met mist.

Ochtendzonnetje in de mist.

Aalscholvers.
Zonder zon hun vleugels te drogen.

Zwam

Dodaars.
Zag er drie en herrie maken.

Dodaars

AWD in de mist

Grote Zaagbek (man)
Helaas geen vrouw erbij.

Grote Zaagbek (man)

Grote Zaagbek (man)

Damhert

Damhert

Boomkruiper

Boomkruiper

Boomkruiper

Grote Bonte Specht

Grote Bonte Specht

Grote Bonte Specht

Havik.
Kwam ik tegen toen ik naar de uitgang liep.

En bedankt voor 'n reactie voor deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Dag Loes,
    Het is momenteel een beetje zoeken naar wild in de AWD, afgezien van de damherten natuurlijk. Er zijn nog wel wat grote zaagbekken, brilduikers en krooneenden maar het aantal neemt steeds meer af. Dodaarzen zijn er genoeg, druk bezig met hun lentekriebels. Het is wachten op de zomergasten die inmiddels wel met mondjesmaat binnendruppelen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Ik vind je mistfoto's en zonsopkomst erg aantrekkelijke platen!
    Een zaagbek heb ik dit jaar nog niet gezien, dus geniet ik ff met je mee.
    De havik in vlucht is een leuk toetje!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Het vroeg opstaan heeft geloond, het leverde je een leuke serie op. Dodaarzen kunnen inderdaad veel lawaai maken, het doet me altijd een beetje denken aan het hinniken van een paard. Heel mooi die grote zaagbek man en een prachtig toetje met die vliegende havik.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch nog mooie soorten gezien, zoals de boomkruiper. Ik was er die dag ook (zandvoortselaan) voor een lange wandeling van 20 km, niet zoveel vogels gezien maar wel genoten van de dag, later werd het zonnig en was het heerlijk, een van de betere dagen afgelopen maand....
    groetjes ghita

    BeantwoordenVerwijderen