advanduren

dinsdag 25 juli 2023

 Nu effen bij mij in de buurt, het is momenteel wel rustig in het veld omdat de meeste vogels nu in de rui zijn maar soms kom je toch wat tegen en het is fijn als je s' morgens vroeg alleen bent. Als je al het jonge grut ziet waar de meeste al zijn uitgevlogen. De volgende keer gaat het weer over Oostenrijk.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Huismussen

Huismussen

Huismussen

Rietzanger (man)
Door de zuring en wind moeilijk te fotograferen.

Rietzanger (man)
Hier krijg ik hem beter in beeld.

Ooievaar.
Op de uitkijk.

Buizerd, in vlucht.

Buizerd, bij de landing.

Denk 'n Platbuik.

Gele plomp

Gele plomp

Jonge Futen bedelen bij de ouders (honger)

Jonge Fuut die bedelt om 'n visje.

Jonge Fuut
 
Jonge Fuut.
"N poging gedaan om hem onder water te fotograferen maar net niet goed gelukt.

'N groep Brandganzen die overvliegen.

Grutto.
Vanaf boven controleren of er geen gevaar is voor de pullen er zijn altijd Kraaien in het veld.

Grutto
Op de uitkijk of alles goed gaat met hun jongen.

Steenuil (juv)

Steenuil (juv)

Steenuil (iuv)
Zat zo dichtbij dat ik hem niet helemaal in beeld kreeg.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie serie Loes. De hoogtepunten zijn voor mij de futen, de grutto en vooral het steenuiltje. Wat een geluk om een uil van zo dichtbij te kunnen zien. Overigens, een fuut onder water zien is behoorlijk uniek!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Je hebt niet te klagen met je gemaakte foto's na je terugkeer uit Oostenrijk. Huismussen zie ik bij mij al een hele tijd niet meer, die zijn allemaal uit de wijk verdwenen. En wat een mooie platen van de kleine Futen, gaaf die onderwater foto, toch wel aardig gelukt.
    Tja en dan het Steenuiltje, daar kan je uren naar kijken.
    Mooie blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes, wat een leuke blog! De mussen zo knus bij elkaar, de rietzanger zo in het vage rood. leuk juist. De landende buizerd, je was er precies op tijd bij, mooi resultaat. De grutto invlucht en op de paal, zo wil je ze toch zien. De bedelende jonge futen super. De onderwaterfoto is toch wel heel interessant hoor. Gele plomp altijd mooi, maar het lekkerste voor het laatst bewaard: de steenuil.....pffft. Ik moest ff naar adem happen. Wat een heerlijke foto's en je luxe probleempje: zo dichtbij dat je hem maar net in beeld kreeg!!!!. ongelooflijk. Wat had ik graag naast je willen staan!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Leuk om ook eens foto's van huismussen te zien, ze worden ten onrechte vaak ondergewaardeerd. Je vindt de tweede rietzanger beter gelukt, maar ik vind juist die eerste waar je hem door de zuring heen hebt gefotografeerd echt veel mooier. Bijzonder beeld waar je de jonge fuut onder water kon fotograferen. Zo'n plekje waar je het steenuiltje fotografeerde moet je koesteren, ze zijn redelijk honkvast.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    dank je wel voor je lieve reactie :-)
    Ook hier zie ik weer prachtige foto's aan mijn ogen voorbij komen. Wat heb je die mussen en ook die rietzanger in een prachtig licht kunnen fotograferen zeg. ik heb je diversiteit aan leuke foto's en soorten ook echt gemist hoor!
    Ook de buizerd in vlucht, de ooievaar in de boom (grappig) en de leuke kleine fuutjes alsmede de grutto's. Plomp (ik hou van die gele kleur in de natuur) en de mooie platbuik heb je ook weer sfeervol gepresenteerd en dan.... ja dan ook nog een Kanjer van een serie van het leuke steenuiltje. Die vind ik echt zo gaaf!!!!
    Klasse Loes, ik heb echt weer zitten genieten :-)))
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen