advanduren

dinsdag 24 oktober 2023

En alweer op mijn fietsronde. Hier in ons natuurgebied waar ik altijd wat tegenkomt en ben ik alleen dat je niet gestoord wordt, soms sta ik met 'n paar vogelaars op de juiste plek. Bij de foto's hieronder was ik alleen. 

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Knobbelzwanen.
Lopen over het weiland naar 'n andere sloot.

Grote Bonte Specht.

Kuifeend

Torenvalk.
Wat zie ik nu voor mijn oog 'n wesp!

Torenvalk.
Alweer 'n insect voor mijn neus.

Torenvalk.
Zie ik 'n muis.

Torenvalk.
Houd alles goed in de gaten.

Putter (adult)

Putter (juv)

Huismussen.
Iemand vertelde mij dat ze jaren geen Mus meer hebben gezien nu zitten er groepjes bij elkaar.

Tapuit

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar (juv)

Lepelaars.
Waarvan 2 juveniele

Lepelaars

Lepelaars

Lepelaar.
'N stukje verder is ook wel iets te vinden.

Lepelaar.
Dan volgt ook de tweede om te foerageren.

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Dag Loes,
    Het is altijd weer afwachten wat je op zo'n rondje tegenkomt. Als je echter een torenvalk, lepelaar, putter, tapuit en grote zilverreiger te zien krijgt mag je tevreden zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Je bent weer veel tegengekomen tijdens je rondje. De vliegende lepelaars staan er prima op. Bij de putters en de tapuit had je wel heel hard licht, maar toch heel leuk om die te ontmoeten, tapuiten zie je bijna niet meer.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes, Heerlijk al je omzwervingen zo op de fiets. Ook heel herkenbaar. Leuk de torenvalk, die had je zo te zien vrij dichtbij. Prachtig de lepelaar en de grote zilverreiger. Twee schitterende vogels, die ik ook als het even kan wil fotograferen. Het puttertje op de zonnebloem is wel een plaatje!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen