advanduren

zondag 20 oktober 2024

Op de fiets , waar ik als 'n slak vooruit kom anders hoor en zie ik niks.

Ik ga in de vroege ochtend weg als het weer meewerkt en dat is te zien als de zon opkomt en de Roodborstjes al zingen, naast mijn deur zat 'n Gamma uil. Maak best 'n lange fietsronde zo'n 50 km. en geniet van de natuur, soms zie je wel leuke soorten tegen zoals de Blauwe reiger die erg lang bezig is om die Kreeft door te slikken. Sperwer die door Zwaluwen verjaagd worden, Tafeleenden en Dodaars zie je nu ook veel ook veel jonge Tjiftjaffen gezien.

Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n iets groter en beter beeld.


Zo vroeg ga ik op pad met de fiets.

Gamma uil

Roodborst.
Je hoort er veel zingen in de vroege ochtend.

Roodborst

Roodborst.

11 Grote zilverreigers die hier hebben overnacht en in de vroege ochtend uurtjes hun veren poetsen.

Fuut.
Rekken en strekken.

Fuut.

Sperwer.
Op jacht naar 'n prooi.

Sperwer

Sperwer.
Die door 'n groepje Zwaluwen werd verjaagd.

Tapuit.
Er waren er best veel aanwezig.

Blauwe reiger met Kreeft.
Het was best 'n grote Kreeft, het duurde lang voordat hij hem door slikte.

Blauwe reiger met Kreeft.

Blauwe reiger met Kreeft.

Kievit
Je ziet er nog veel in het veld, zolang het niet zo erg koud is blijven ze hier hangen.

Tafeleend (man)
Aan het foerageren.

Tafeleend (man)

Dodaars

Dodaars

Grote zilverreigers.
Die hun veren aan het poetsen.

Tjiftjaf  (juv)

Tjiftjaf  (juv)

Atalanta

Kruising Brandgans x Sneeuwgans.
Weet het niet zeker.

Kruising Brandgans x Sneeuwgans

Steenuil


Sperwer


 En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten