advanduren

woensdag 28 oktober 2015

Het is weer genieten met de herfst.

Met het zonnige weer en het weer vroeger licht is geniet ik van de herfstkleuren,  IJsvogels kom ik zeker haast elke dag tegen in de Vockestaert en Kandelaar, daar eet ik in de vroege morgen mijn broodje en dan schiet er ineens 'n IJsvogel voorbij. En soms heb ik geluk dat ze ergens gaan zitten, soms heb je wel erg veel geduld voor nodig, daar heb ik geen problemen mee.
Ook de eerste Kleine Zwaan is aanwezig.
In het weekend ga ik meestal naar 'n begraafplaats waar ook 'n gedeelte van de gemeente bij zit, daar omdat het altijd druk is bij de Vockestaert en omgeving door wielrenners die zo hard gillen op de fiets, daar is 'n Waterral niks bij.
Eind van deze maand komt de laatste blog van deze maand.

                                                                Veel kijkplezier

Vroege ochtendmist in de Vockestaert

Vroege ochtendmist in de Vockestaert

Herfst

Poldervaart in Schiedam

Grote Groene Sabelsprinkhaan, liggend gemaakt.

Grote Groene Sabelsprinkhaan

Noordse Kauw, te herkennen aan de witte kraag, zat wel ver weg.

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Twee vechtende Grote Gele Kwikstaarten en ging er heftig aan toe.

Grote Gele Kwikstaart

Kolgans

Kolgans

Holenduif

Kuifeend

Kuifeend

Grote Zilverreiger


Kokmeeuw

Buizerd

Buizerd

IJsvogel

IJsvogel

Kleine Zwaan


En bedankt voor de reacties op deze blog

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie zonsopgang !!!
    En de zilverreiger tegen de koe
    de andere foto's waren ook weer om van te genieten.
    Groet,...Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave herfstfoto's Loes ook de rest van de serie is meer dan okay!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig he, om regelmatig gewoon ijsvogels te zien ? Top !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je begint al met een schitterende foto van de zonsopkomst Loes en dan al die foto's erna. Prachtig dat goudhaantje en ook je kwikstaart is geweldig. De buizerd zat er ook goed voor zeg. Echt weer genieten hier.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog, al meteen een prachtige zonsopkomst, en weer zoveel vogelsoorten die ik op mijn wensenlijstje heb om beter te fotograferen dan bewijsplaatjes, zoals het goudhaantje. Je geduld werd beloond met een ijsvogel, en de kleine zwaan, gaaf...
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh ja de foto met de zilverreiger en de koe vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen