advanduren

zaterdag 26 augustus 2017

Vockestaert, Kandelaar en Berkel en Rodenrijs

Gelukkig weer 'n aantal dagen mooi weer wat ook weer tegen viel, ga je met zon weg word het 'n paar uur later bewolkt en weg zon.
Gelukkig heb ik ook dagen met de hele zon.
Waar ik mij aan dood erger is dat alle bloemen zijn weggemaaid zo ook de distels voedsel voor de putters en als ik het goed heb in opdracht van de boswachters in onze omgeving.
Gelukkig hebben we het riet kunnen behouden, vorig jaar was dat begin juli en heb daar werk van gemaakt nu is dat eind Aug. gedaan.

                                                                   Veel kijkplezier,
                                                  Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


                                                   Paring van de Steenrode Heidelibel

Paring, Steenrode Heidelibel, met op de achtergrond mijn fiets.

Paring, Steenrode Heidelibel

Steenrode Heidelibel

Sprinzaadbandspanner

Kleine Vos

Gehakkelde Aurelia

Purperreiger

Purperreiger

Paardenbijter

Paardenbijter

Fuut (juv)

Paapje

Paapje

Tapuit

Gele Kwikstaart (juv)

Gele Kwikstaart (juv)

Zanglijster

Zanglijster

Buizerd

Meerkoet

Zwarte Ruiter

Kemphaan

Zwarte Ruiter voor en Kemphaan achter

Buizerd

Buizerd

Buizerd

Buizerd

Buizerd


  En bedankt voor de reacties op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Geweldige serie weer, vooral kemphaan en zwarte ruiter samen , echt top. Maar die mooie lichte buizerd steelt toch wel de show, die staat er helemaal goed op. Verder weer zoals ik gewend ben van jou de mooiste vogelfoto's, ook van de gewonere soorten, blijft genieten van deze blogs.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, weer een mooi Blog met hele leuke soorten daarbij. Vooral de buizerd staat er heel goed op. Meestal zijn ze weg als je stopt!! Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Je hebt niet alleen een hele rits mooie vogelplaten om hier te laten zien, de libellen staan er ook prachtig op. Toevallig ben ik er vandaag ook mee bezig geweest, maar de resultaten moet ik nog bekijken op de pc. Paapje en zwarte ruiter heb ik al lang niet meer gezien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Loes ,mooi die serie van de Buizerd en natuurlijk die prachtige Purperreiger,en het Paapje heb je er ook mooi opstaan mooi resultaat in deze sombere maanden.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Loes weer een bijzondere serie vogels en mooie heldere foto's van de buizerd.
    Groeten,....Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    wat heb je weer veel gezien en vast kunnen leggen. gelukkig staan de rietkragen er nog wel maar van de bloemen en distels is het echt zonde dat deze al gemaaid zijn :-(
    Mooie libellenfoto's (en filmpje van de paring). maar ook de andere foto's zijn heel mooi. Paapje heb ik zelf ook nog nooit voor de lens gehad (of niet herkend als zodanig) . Vlinders zijn en blijven geweldig om te zien en te footgraferen. Mooi is ook je purperreiger (heb ik toevallig ook hihi....). De buizerd staat er echt supergaaf op!
    Een blog dat ik weer met veel genoegen heb bekeken.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,
    Mooie en gevarieerde blog met weer schitterende foto's
    De Tapuit staat er geweldig op, en dan de Zwarte Ruiter, een steltloper waar ik nog op zit te wachten.
    De Buizerdfoto's zijn ook super.
    Groet Bert.

    BeantwoordenVerwijderen