advanduren

zaterdag 12 augustus 2017

Vockestaert en omgeving

In onze omgeving is altijd wat te beleven, al werkt het weer de laatste tijd niet mee, regen en harde wind en als het wat rustiger is ga ik er weer op uit.
En fotografeer de vogels die nog aanwezig zijn en die binnenkort weer hun lange vlucht gaan maken naar Afrika.
De Grauwe Vliegenvangers heb ik maandag nog voor het laatst gezien en 'n vrijdag met Bert wezen kijken toen waren ze vertrokken.
De Stadsreus heb ik nog nooit gezien toen ik ze op 'n vlinderstruik zag.
De Waterrietzanger zat ineens op de rietstengel, 'n zeldzame doortrekker die weer in de Vockestaert zit en binnenkort naar O-Afrika vertrekken.

                                                              Veel kijkplezier
                                              Klik op de foto voor 'n scherper beeld

Stadsreus

Stadsreus

Buizerd

Grote Zilverreiger

Torenvalk

Baardman (juv)

Kievit 

Kievit (juv)

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Huismus (juv)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Grauwe Vliegenvanger

Grauwe Vliegenvanger

Grauwe Vliegenvanger

Kleine Karekiet

Waterrietzanger

Waterrietzanger

Waterrietzanger


Bedankt voor de reacties op deze blog

7 opmerkingen:

  1. Hallo Loes.
    Super hoe je de Boerenzwaluwen ieder keer weer weet vast te leggen, echt prachtig.
    Bijzonder ook de stadsreus, dat zijn insecten waar ik nog nooit van heb gehoord.
    De Grauwe Vliegenvanger heb je er ook prachtig op staan, en tja de Waterrietzanger was een buitenkans, geweldig hoe je hem op de foto hebt kunnen krijgen.
    groet Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie opnames weer Loes. Met name de Waterrietzanger en de Grauwe Vliegenvanger.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Naast de bijzondere soorten als waterrietzanger en grauwe vliegenvanger staan ook de andere soorten er weer heel mooi op. In het bijzonder de karekiet, blauwborst en boerenzwaluw vind ik heel mooi geslaagd. Van een stadsreus had ik nog nooit gehoord en in ieder geval nog nooit bewust gezien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Mooi dat het toch nog gelukt is met de Waterrietzanger,mooie platen. !!
    En de stadsreus heb je ook mooi te pakken (wat een reus!) en de Grauwe vliegenvanger net voor vertrek nog even kunnen fotograferen klasse gedaan.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Loes,
    Wat heb je weer veel moois gezien, super hoe jij die vogeltjes vast weet te leggen, jonge baardman, de grauwe vliegenvanger en de zwaluwtjes zijn mijn favorieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    weer een prachtige en mooie gevarieerde serie van vele vogels en vogeltjes. Altijd een genot om je blog te bezoeken. De Waterrietzanger vind ik echt onwijs leuk maar ook de juveniele baardman is geweldig. Trouwens alle vogels in dit blog staan er prachtig op. De serie van de zwaluwen is ook zo leuk om te zien. Heerlijk al deze vogeltjes. Ik heb genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Loes, wat bijzonder die stadsreus... Wow het is je weer gelukt om de Waterrietzanger te fotograferen. Mooi herkenbaar in beeld. Ben wel een klein beetje jaloers... Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen