advanduren

zaterdag 15 september 2018

De vogeltrek

Het zijn de trekvogels die ik de laatste tijd heb gefotografeerd, en alles vlakbij bij mij in de buurt, als je aankomt fietsen vliegen ze weg maar als je dan geduldig wacht komen ze vanzelf weer terug op de plek waar je ze wilt hebben en ze werkte allemaal mee.

                                                                   Veel kijkplezier
                                                        Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Windepijlstaart, helaas was deze soort dood.

Grote Sabelsprinkhaan

Bont Zandoogje.

Holenduif

Kuifeend met jong.

Witte Kwikstaart

Kneu

Kneuen

Kneu

Toen kwamen al de koeien voor het hek staan en waren erg nieuwsgierig dus kwamen de vogels niet meer terug en ben ik ook maar vertrokken.

Paapje

Paapje

Bijschrift toevoegen

Gele Kwikstaart

Tapuit

Tapuit

Tapuit

Boerenzwaluw, ook die vertrekken binnenkort.

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw, het gevaar komt van boven.

Het mannetje op de uitkijk.

Het mannetje Grauwe Vliegenvanger hield van boven alles in de gaten.

Grauwe Vliegenvanger

Grauwe Vliegenvanger met 'n bij

Grauwe Vliegenvanger met 'n bij.

Grauwe Vliegenvanger met 'n bij.

Grauwe Vliegenvanger

                                               En bedankt voor de reactie op deze blog.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Loes, mooie serie van trekvogels in onze omgeving. Je hebt er oog voor en veel geduld. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Wat zijn het toch mooie soorten, het Paapje en de Tapuit. Het is eigenlijk jammer dat we die alleen tijdens de voor en najaarstrek zien. Ze staan er prachtig op.
    Ook super vind ik de foto's van de Grauwe Vliegenvanger.
    Allemaal weer mooie foto's.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Een paapje en enkele tapuiten heb ik inmiddels ook gezien. Mooi dat je de boerenzwaluw ook op de plaat hebt gekregen, ze zullen binnenkort wel vertrokken zijn. Het mooist van allemaal vind ik de grauwe vliegenvanger. Die hoop ik ooit ook nog eens zo te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een hele mooie serie, vooral paapje, tapuitjes, grauwe vliegenvanger en de boerenzwaluw staan er geweldig op
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    het is bij jou ook echt altijd watertanden hoor hahahahaha...
    Wederom weer een prachtige serie zeg en deze keer vooral de vliegenvanger. Echt top!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    Geweldige waarnemingen en allemaal super geplaat, Ik bedoel maar, de Holenduif en Kuifeend met jong zijn gewoon heerlijke plaatjes! Mijn favorieten zijn de kneutjes, de boerenzwaluwen en de Grauwe Vliegenvanger. Maar dat komt omdat ik die soorten ook geweldig vind. Ik heb weer genoten van al dit moois! Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, this looks like an amazing place to visit. So much wildlife. These are some great photos that you took. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen