advanduren

maandag 3 september 2018

Gelukkig waren er warme dagen met hoge temperaturen en heel veel zon, maar die hoge temperaturen hoeft voor mij niet.
Deze Driekleurige Glansspreeuw heeft eerst 'n tijdje bij de Ackerdijkseplassen gezeten 'n paar keer gezocht maar niks gevonden toen kreeg ik 'n melding van Marco dat hij in Schiedam zit dus ben ik de volgende dag wezen kijken en ja hoor daar liep hij op het gras te foerageren, het is wel 'n ontsnapte vogel maar wel mooi.

                                                                     Veel kijkplezier,
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Driekleurige Glansspreeuw

Driekleurige Glansspreeuw

Driekleurige Glansspreeuw

Driekleurige Glansspreeuw

Parende Watersnuffel 

Hooibeestje

Parende Bruin Blauwtjes

Groet Koolwitje

Had deze Groene Specht net iets te laat in de gaten .

Porseleinhoen (juv)
Deze was in Berkel en Rodenrijs en reeds weer vertrokken.

Porseleinhoen (juv)

Grote Zilverreiger

Hier kom ik vaak op 'n pad waar het soms rustig is terwijl ik in het rond stond te kijken zag ik 2 jonge wezeltjes oversteken het rietveld in dat ging zo snel dat ik er geen foto's van kon maken maar de moeder bleef wel even staan dus ben ik snel met mijn fiets doorgelopen dan had ik de zon achter me, het was effen wachten voor ze tevoorschijn kwam en ik stond te genieten, na 10 min. ging ze haar jongen achterna en mijn dag kon niet meer stuk.
Wezel

Wezel

Wezel

Wezel


En bedankt voor de reactie op deze blog.

9 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Dat is een hele mooie, de Driekleurige Glansspreeuw.
    Daar moet de eigenaar toch van balen lijkt mij.
    Ook de Vlinders staan er weer goed op.
    De Porseleinhoen is een schuwe soort maar die is je heel goed gelukt.
    De Wezel is helemaal super gedaan, schitterend!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Zo'n glansspreeuw verwacht je hier niet, hij doet mij meer denken aan mijn Afrika reizen. Een porseleinhoen op de plaat krijgen gebeurt maar zelden, voor mij al weer een tijd geleden. Maar dan een wezel, wat een geluk. Het is al lang gelden dat ik er een gezien heb, maar een foto ervan maken is mij nog nooit gelukt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, weer een opmerkelijke serie laat je hier weer zien. Glansspreeuw, Porseleinhoen en Wezel. Het moet niet gekker worden. Heel goed gedaan. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes,
    Prachtige scherpe beelden van die mooie spreeuw heb je erop staan en nog een wezeltje erbij ook.
    Weer een super blog .
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    Nieuwsgierig als ik ben, gelijk jouw blog opgeocht! Jeetje wat een gave serie zeg! Vooral die Glansspreeuw, wat een mooie vogel. Van je mooie porseleinhoen ga ik watertanden....zo lang niet gezien in NL! Ook je serie van de Wezel, prachtig! Natuurlijk zijn de snuffels en het paartje Bruine blauwtjes ook heel mooi en die Grote zillie én de vliegende groene specht erg leuk!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,
    wat ontzettend gaaf om deze glansspreeuw tegen te komen. Prachtige vogel is het. Ook de porseleinhoen vind ik super net als je wezeltje. Wat een bofkont ben je toch ook hé en wat zie jij toch altijd veel moois. Zo kunnen we heir ook extra mee genieten :-)
    Ik heb weer enorm genoten van al dit moois.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooie vogel, die mag van mij wel vaker ons landje bezoeken. Maar ook die wezel, wat een waarneming en dan ook nog goed op de foto. en dan had je ook nog een porseleinhoen, ook niet makkelijk te kieken.

    BeantwoordenVerwijderen