advanduren

donderdag 11 oktober 2018

Vockestaert en omgeving

Hier nog wat foto's van de maand September waar ik samen met Marco Latooij op de fiets zijn weggeweest en op zoek gegaan naar de Patrijs, de eerste keer niet gevonden de tweede keer zijn we weer geweest en  Frank was er ook bij en ja hoor nu was het wel raak 'n paartje met 5 juveniele kuikens het was jaren geleden dat ik ze gefotografeerd heb in de Vockestaert. ook zaten er Tapuiten.
De andere vogels zijn in Schiedam gefotografeerd.
Het is 'n lange blog van de laatste weken van Sept.

                                                                  Veel kijkplezier.
                                                  Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Patrijs, deze vogels staan op de rode lijst.

Patrijs.

Patrijs.

Tapuit bij de plek van de Patrijzen.

Tapuit.

Putter op distel, de meeste zijn juveniele.

Putter op distel.

Putter op distel.

Wintertaling (vrouwtje)

Grote Zilverreiger

Fuut met 'n visje.

2 IJvogels vlogen hier snel voorbij en 10 min. later kwam er 1 op 7 meter op het hek van 'n  bruggetje zitten, dus heel langzaam  mijn camera op hem gericht en terwijl ik wou klikken was hij verdwenen.

Distelvlinder

Distelvlinder

Dodaars

Dodaars

Brandgans

Aalscholver op 'n lantaarnpaal.

Deze Kolgans verblijft al 'n paar jaar langs de Schie omdat hij niet kan vliegen wegens 'n gebroken vleugel en heeft het best naar zijn zin met 2 soepganzen .
Ik hoopte dat de Grauwe Ganzen  de maan voorbij vliegen.

Grauwe Gans in vlucht.

Deze 2 mannetjes Fazanten liepen maar om elkaar heen te draaien.

Tot het op 'n gevecht kwam.

Vuurgoudhaan, zijn nu nog moeilijk te fotograferen omdat ze 'n lange reis hebben gemaakt en veel insecten moeten eten.

Buizerd

Buizerd

Koeien in de mist.

Zanglijster, er zijn 'n groepje bij deze bessen geland.

Zanglijster heeft hier genoeg te eten aan besjes.

Zanglijster met 'n besje

Zanglijster met 'n besje.

                                                En bedankt voor de reactie voor deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Geweldig de Patrijzen, die heb nog nooit gefotografeerd en staan ook nog op mijn verlanglijst.
    En wat een fotogenieke soort is de Tapuit toch ook, prachtig.
    De Ganzen met de maan op de achtergrond vind ik een hele mooie.
    Weer een blog met schitterende platen!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Het is weer een bijzondere serie geworden, zeker als je kunt beginnen met een patrijs en een tapuit. Een patrijs is mij nog nooit gelukt. De fuut en de dodaars heb je ook al mooi op de plaat. Veel andere doe ik tekort door ze nu niet te noemen.
    Pas wel op met "verdacht" opstellen. Wie weet hoe mensen erop reageren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    dit is toch wel weer een blog om je vingers bij af te likken zeg!!! Geweldig om de Patrijzen te zien. Is voor mij ook alweer een aantal jaar terug dat ik die gezien heb.
    Ook je foto van de vliegende ganzen voorbij de maan is echt onwijs mooi. Zo willen we ze allemaal wel :-) De fuut met een aardige maat vis is ook erg leuk en ja... je zag zowaar ijsvogels! Er zijn er nog wel een aantal maar ik heb er maar bitter weinig gezien dit jaar.
    Ik heb weer heerlijk zitten genieten van deze mooie platen Loes.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Ik had je toegevoegd aan mijn leeslijst en toch heb ik deze Post gemist.
    En de foto's zijn zo schitterend. Ik heb er met heel veel plezier naar zitten kijken! Patrijzen heb ik al een tijdje niet meer gezien!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen